شناسهٔ خبر: 43593661 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ظریف: طرح ایران درباره حل دائمی مناقشه قره باغ امروز و فردا مطرح می‌شود

خبرگزاری ایرنا

وزیر امور خارجه با اشاره به سفر معاون وزارت امور خارجه به مرزهای شمال غربی کشور گفت: طرح جمهوری اسلامی برای حل دائمی مناقشه قره باغ امروز و یا فردا مطرح و بعد آن را در مسکو و ایروان پیگیری خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف عصر روز سه شنبه در حاشیه حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تحولات قره باغ را از محورهای گفت و گوهای امروز کمیسیون ذکر کرد و گفت: هم اکنون معاون سیاسی وزارت خارجه در آذربایجان شرقی هست و از سد خداآفرین بازدید می‌کند و بعد از آن به باکو، مسکو و ایروان خواهد رفت.

وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی طرحی را با تصویب مقامات عالی کشور برای حل دائمی مناقشه قره‌باغ تدوین کرده که امروز و فردا این طرح مطرح خواهد شد و بعد هم در مسکو و ایروان آن را پیگیری خواهیم کرد.

ظریف احترام به تمامیت ارضی آذربایجان و حل و فصل مناقشه از طریق صلح آمیز و تغییر ناپذیری مرزهای بین‌المللی را از اصول دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: یک نگرانی هم وجود دارد و آن حضور تروریست‌های تکفیری و احتمالاً تروریست های دیگر در منطقه است که در این زمینه هم ما با شفافیت گفتیم که این کار برای جمهوری اسلامی غیر قابل تحمل است.

نظر شما