شناسهٔ خبر: 43593157 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

رونمایی از خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از خط تولید خودروهای کشنده سنگین 8 در 4 با تناژ 100 تن و جرثقیل تلسکوپی 55 تن با طول تلسکوپ 42 متر در حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، رضا ریاضی، مدیرعامل شرکت صنعت اندیشه مدار از تولید سالانه 20 دستگاه خودروهای کشنده سنگین 8 در 4 با تناژ 100 تن و جرثقیل تلسکوپی 55 تن با طول تلسکوپ 42 متر با استفاده از تسهیلات 5 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: در یک بازه زمانی 4 ساله طراحی و ساخت خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی آغاز شده است که امروز بصورت رسمی بهره‌برداری شد. در راستای بومی‌سازی این ماشین آلات بالغ بر سه هزار قطعه نیز داخلی‌سازی شده است.

ریاضی هدف از ساخت این تجهیزات را طراحی و ساخت بومی این ماشین‌آلات برای نوسازی ناوگان کشور عنوان کرد و گفت: نزدیک به 30 سال است که این تجهیزات وارد نشده‌اند و بازار بکری برای ساخت کشنده‌های سنگین و جرثقیل تجهیزات جابه جایی بار در کشور وجود دارد و می‌توانیم با تولید دستگاه‌های جدید ساخت شرکت، ناوگان فرسوده کشور را نوسازی و جایگزین کنیم.

وی در مورد چشم انداز برنامه‌های این شرکت نیز گفت: در حال حاضر برای ساخت 20 دستگاه با وزارت صمت قرارداد فروش منعقد شده است و بعد از دو سال خط تولید ریچ استاکر و کامیون‌های معدنی را نیز راه‌اندازی خواهیم کرد؛ مطابق برنامه‌ریزی، این ماشین آلات در سال‌ آینده رونمایی و تولید خواهند شد.

مدیر عامل شرکت صنعت اندیشه مدار به بازار هدف محصولات شرکت اشاره کرد و گفت: صنایع مختلفی چون پل‌سازی، تاسیسات بندری، سدسازی، معادن، ساختمان‌سازی و قرارگاه خاتم الانبیاء بازار هدف محصولات ما هستند که می‌توانیم با انواع محصولات تولیدی، نیاز آنها را به واردات این ماشین آلات مرتفع سازیم. در حال حاضر مطابق با پیش بینی ما کشور به چهار هزار دستگاه کشنده‌های سنگین و جرثقیل‌های تلسکوپی نیاز دارد که در صورت تامین سرمایه مورد نیاز می‌توانیم با حداکثر توان تولید کرده و نیاز کشور را تامین کنیم.

ریاضی در مورد تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز خاطرنشان کرد: از طریق صندوق توسعه فناوری ایرانیان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را دریافت کردیم و بعد از رونمایی در نظر داریم برای مشتریان محصولات خود از خدمات لیزینگ (استصنا) صندوق نوآوری نیز استفاده کنیم.

لازم به ذکر است که صبح امروز (6 آبان ‌ماه) با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، از خط تولید خودروهای کشنده سنگین 8 در 4 با تناژ 100 تن و جرثقیل تلسکوپی 55 تن با طول تلسکوپ 42 متر رونمایی شد.

برچسب‌ها:

نظر شما