شناسهٔ خبر: 43592651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اراک:

تولید علم و دانش در فضای معنوی رسالت آموزش و پرورش است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تولید علم، دانش و فناوری منطبق با آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در فضایی انقلابی و اسلامی رسالت خطیر آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» عصر سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی، افزود: معلمان و مسئولان آموزش و پرورش باید بدانند که نقش تربیتی آنان حساس تر از تعلیم علمی است چرا که تنها تربیت نسلی متعهد، ایده‌پرداز ، خلاق  و با تقوا آینده جامعه را بیمه می کند. 

وی ادامه داد: ارکان نظام آموزشی کشور بر توانمندی علمی دانش آموزان در کنار تربیت اخلاقی و مهارتی استوار است و این مهم باید حتی در شرایط شیوع کرونا با استفاده از امکانات موجود پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: برای رسیدن به جامعه‌ای ایده‌آل، پیشرفته و پویا که در آن انسان‌ها صاحب حق و حرمت باشند، باید تقوا و اخلاق چاشنی نظام آموزشی کشور باشد چرا که تنها در این صورت می توان صاحب جامعه ای اسلامی بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی نسبت به تعیین تکلیف مدرسه موقوفه روستای معصومیه نیز تاکید کرد و گفت: این مدرسه در زمینی موقوفه برای ساخت مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و این نهاد باید تا سال ۹۱ اجاره زمین و بعد از آن هم اجاره زمین و هم اجاره اعیانی را پرداخت می‌کرد اما تا کنون یک ریال پرداخت نکرده است.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: ماده ۱۳ قانون آموزش و پرورش پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها به این نهاد در نظر گرفته که سهم اداره کل آموزش،و پرورش استان باید از منابع شهرداری‌ها پرداخت شود.

سید«علی آقازاده» افزود: شیوع ویروس کرونا باعث تعطیل شدن مدارس استان و پیگیری مسایل آموزشی از فضای مجازی شده است اما در برخی روستاهایی که شبکه اینترنت ضعیف است باید تدابیری اندیشیده تا دانش‌آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس حضور پیدا کنند.

وی در خصوص تعیین تکلیف مدرسه موقوفه معصومیه نیز گفت: اجاره‌بهای این مدرسه از سال ۹۱ تا کنون باید کارشناسی و پرداخت شود و تا سال تحصیلی آینده یک بنای جایگزین این مدرسه در اختیار دفتر نماینده ولی فقیه قرار گیرد.

۲۰۸ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۷ فضای آموزشی با هشت هزار و ۲۷۸ کلاس درس به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما