شناسهٔ خبر: 43592488 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۸ خدمت در پارک فناوری پردیس انگیزه حضور استارتاپ‌ها را افزایش می‌دهد

تهران-ایرنا- استارتاپ‌ها در صورت استقرار در مرکز رشد فناوری نخبگان معاونت علمی، پارک پردیس، می‌توانند علاوه بر حمایت‌های مالی و علمی از خدمات اداری و انواع معافیت‌ها بهره‌مند ببرند. این تیم‌ها در نهایت از ۱۸ خدمت و مزیت مختلف برخوردار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

 مرکز رشد فناوری پارک پردیس،  یکی از مراکزی است که برای کمک به روند رشد استارتاپ‌ها و تیم‌های فناور راه‌اندازی شده است. این مرکز، هر ساله در یک بازه زمانی مشخص تعداد قابل توجهی از تیم‌های استارتاپی را پذیرش می‌کند و در نهایت، بخشی از این تیم‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور موفق تبدیل می‌شوند.

به گزارش سه شنبه ایرنا از مرکز رشد فناوری پردیس یکی از این مزیت‌ها، هم‌افزایی است. قرار گرفتن محققان در یک فضای توسعه فناوری با امکان تبادل افکار مستمر با دیگر محققین و مؤسسات فناوری از جمله عوامل موثر در هم‌افزایی است،  این مسئله موجب رشد متقابل تیم‌های استارتاپی، می‌شود.

بهره‌مندی از اعتبار خدمات آیین‌نامه حمایتی مرکز رشد که در سرفصل‌های متعدد امکان استفاده شرکت‌ها در زمینه توسعه بازار، توسعه سازمانی وبهبود کسب و کار را فراهم می‌کند.

با توجه به قرار گرفتن مرکز رشد فناوری نخبگان در پارک پردیس فناوری معاونت علمی، استارتاپ‌های مستقر در مرکز رشد، هم‌زمان از امکانات پارک نیز بهره‌مند می‌شوند. همچنین این استارتاپ‌ها از حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دیگر دستگاه‌های همکار با این معاونت بهره‌مند هستند.   

تعامل نزدیک با مهمترین دانشگاه‌های ایران و امکان ارتباط با شبکه وسیع همکاران داخلی و خارجی پارک شامل بیش از ۴۰ مرکز علمی، پژوهشی، تجاری، بازرگانی و فناوری، از دیگر مزیت‌های استقرار در مرکز رشد فناوری نخبگان معاونت علمی است.

مزایا و معافیت‌های قانونی موجود در ماده ۹ قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز مانند، معافیت مالیاتی برای واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی مستقر در پارک و مرکز رشد، نیز شامل تیم‌های مستقر در مرکز رشد خواهد شد. این معافیت‌ها شامل معافیت عملکرد سالیانه، معافیت قراردادها و معافیت حقوق پرسنل است.

معافیت از تمامی عوارض معمول کشور، وجود قانون کار ویژه جهت اشتغال نیروی انسانی در پارک پردیس فناوری معاونت علمی، بهره‌مندی از مزایای قانونی سرمایه گذاری خارجی و تبادلات مالی همانند مناطق آزاد در پارک و بهره‌مندی از خدمات اداری، اطلاع‌رسانی، پشتیبانی فنی، از جمله دیگر بسته‌های حمایتی و مزیت‌های استقرار در مرکز رشد فناوری نخبگان معاونت علمی است.

بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای و آموزشی و سایر خدمات تخصصی مرکز خدمات تخصصی و فن بازار معاونت علمی و بهره مندی از خدمات منتورینگ و راهبری که توسط شبکه کارآفرینان متخصص و با تجربه ایجاد شده است، از جمله برخی دیگر از سرفصل‌های حمایتی در این مرکز است.

قرار داشتن در یک مجتمع تحقیقاتی و فناوری شناخته‌شده در عرصه بین‌المللی و استفاده ازمزایای هم‌جواری واحدهای فناور جهت توسعه بازار خارجی و تولید فناوری‌های جدید و همچنین پیدا کردن یک وجهه بین‌المللی و اعتباری جدید در قالب حضور در پارک پردیس فناوری معاونت علمی جهت توسعه بازار، از دیگر مزیت‌های جانبی حضور در مرکز رشد است.

استارتاپ‌ها و تیم‌های مستقر در مرکز همچنین در زمینه، صرفه‌جویی اقتصادی و کاستن از هزینه‌های شرکت از قبیل زمین، ساختمان، دسترسی به اینترنت پر سرعت، غذاخوری، کتابخانه، سالن کنفرانس و اتاق جلسه با کیفیت بالا و بسیاری خدمات دیگر دست بالا را خواهند داشت.

امکان استفاده از خدمات تخصصی ازجمله، مرکز خدمات تخصصی فناوری، حمایت‌های صادراتی، مشاوره ثبت اختراع، امکان‌سنجی و ارزش‌گذاری طرح‌ها، خدمات آموزشی، معرفی و داد و ستد فناوری از طریق فن‌بازار معاونت علمی و نشست‌های تبادل فناوری، حضور در نمایشگاه دائمی فناوری‌های کشور، استفاده از شبکه خدمات آزمایشگاهی پارک و بهره‌برداری از خدمات تامین مالی و سرمایه‌گذاری، از جمله دیگر مزیت‌های است که تیم‌های مستقر در مرکز رشد فناوری نخبگان معاونت علمی، از آن برخوردار می‌شوند.

شرایط آب و هوایی و اقلیمی خوب، نزدیکی به مناطق صنعتی کمرد و خرمدشت و قرار داشتن در مجموعه شهرجدید پردیس و امکان استفاده از خدمات شهری آن و همچنین شهرهای مجاور برای سکونت پرسنل، از دیگر فرصت‌های استقرار در مرکز رشد است.

نزدیکی به بیش از ده دانشگاه معتبر کشور و امکان دسترسی به نیروی متخصص فراوان، امکان فراهم کردن خدمات رفاهی بیشتر برای کارکنان، به ویژه متخصصین شرکت که درگیر فعالیت‌های فکری بوده و نیاز به فضاهای پرنشاط دارند، از قبیل فضاهای ورزشی، فضاهای استراحت، تفریح و سرگرمی، از جمله دیگر داشته‌های این مرکز است.

ارتباطات رو در رو بین متخصصین شرکت‌های مختلف از طریق نزدیکی فیزیکی ساختمان شرکت‌ها با هم، نشست‌های رسمی و غیر رسمی گوناگون، فضاهای رستوران‌ها، ورزشی وسمینارها نیز از جمله برخی دیگر از سرفصل‌های خدماتی در این مرکز را تشکیل می‌دهد.

تاسیس ساختمانی که فضاهای آن بر اساس نیاز شرکت تعریف شده باشد و به لحاظ پرستیژ با فعالیت تکنولوژیکی شرکت هماهنگ باشد و  امکان استفاده از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی خاص یا امکان استفاده از تجهیزات وآزمایشگاه‌های شرکت‌های همجوار نیز یکی دیگر از بسترهای خدماتی است که توسط مرکز رشد فناوری نخبگان معاونت علمی، فراهم شده است.

همچنین تیم‌های مستقر در این مرکز از امکان مشارکت و همکاری در پروژه‌های بزرگ با شرکت‌های مختلف همکار در پارک پردیس فناوری معاونت علمی برخوردار می‌شوند و از مزیت تعامل با تیم مدیریتی و اجرایی مصمم و معتقد به اجرای پروژه و کمک به رشد شرکت‌های عضو مرکز نیز بهره‌مند خواهند گشت.

امسال سیزدهمین پذیرش مرکز رشد فناوری نخبگان پارک پردیس درفراخوانی در مردادماه برگزار شد.

نظر شما