شناسهٔ خبر: 43592471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی فسا امسال کلزاکاری می‌شود

شیراز-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا  با بیان اینکه ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان امسال کلزاکاری می‌شود گفت: کلزاکاران برای افزایش بهره وری کیفی و کمی محصول خود باید با همکاری مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان، اصول علمی را در کاشت، داشت و برداشت کلزا بکار گیرند.

صاحب‌خبر -

ناصر انصاری روز سه شنبه به ایرنا گفت :  قیمت خرید تضمینی کلزا در سال  جدید ۷۸ هزار ریال تعیین شده   که امید است  با افزایش قیمت حدود سه هزار تومانی خرید دانه روغنی کلزا رغبت کشاورزان به کشت این محصول افزایش یابد. 

وی بیان کرد: به منظور کشت این محصول در شهرستان فسا و بر حسب ارزیابی های انجام شده  ۱۵ هزار کیلوگرم بذر کلزا از رقم ها یولا ۵۰ مورد نیاز است که این نهاده تامین و در اختیار متقاضیان کشت داده می شود.

انصاری اضافه کرد:  پیش بینی می شود۲ هزار  هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فسا به کاشت دانه روغنی کلزا  اختصاص یابد، کشت دانه روغنی کلزا در شهرستان فسا  از اواخر مهر ماه آغاز شده و تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول و همچنین درصد بسیار پایین اسید اروسیک، از کیفیت تغذیه ای بالایی برخوردار است و بین ارقام و در شرایط مختلف، تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب آن مشاهده می شود.

کلزا  گیاهی با مصارف خوراکی است که در شرایط مساعد دمایی و رطوبتی و مناطق معتدله رشد می کند و دارای طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

نظر شما