شناسهٔ خبر: 43592427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای بستری بیماران کرونایی،

بیمارستان بحران در یزد راه اندازی می‌شود

یزد- ایرنا- جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد  از راه اندازی بیمارستان بحران در کنار مرکز درمانی شهید رهنمون مرکز استان ظرف مدت ۲ ماه آینده برای بستری این گروه از بیماران خبر داد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد ترحمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیمارستان بحران که از سوی شهرداری یزد در کنار بیمارستان شهید صدوقی این شهر راه اندازی شده است، طرحی موفق است که دارای سازه سبک و ضد آتش سوزی با قابلیت جابه جایی است، هر چند کارکرد بیمارستان را ندارد  اما در نظر است بخش عادی بیمارستان به این سازه منتقل تا فضای بیشتری برای بیماران کرونایی وجود داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در حال حاضر مشکل تخت و نیروی انسانی مراکز بهداشتی و  درمانی استان از جمله چالش های این بخش ذکر  کرد و گفت: یک ماه گذشته تعداد بستری ها و آزمایش مثبت ی افراد کاهش نیافت به همین دلیل هم اکنون کادر درمان استان خسته است و تعداد از آنها بیمار و از چرخه خدمت خارج شده‌اند.

ترحمی با اشاره به افزایش محدودیت‌ها در راستای تامین حوزه بستری و درمان گفت: هم اکنون عمل‌های جراحی عادی در بیمارستان‌ها لغو شده و همه بخش‌ها برای بستری بیماران کرونایی اختصاص دارد .

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای در یزد با اشاره به افزایش نظارت و بازرسی بر عملکرد اصناف و اداره ها هم گفت: برخورد با متخلفان با کوتاه کردن روند برخورد در دستور کار ستاد قرار گرفته و در حال اجراست.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته، هرچند در حال تکمیل است؛ فعالیت پیام گزاران سلامت در اداره ها و کنترل و بررسی وضعیت کارکنان و رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آنان، امضای تفاهم نامه با اداره کل پست برای ارسال جواب آزمایش به در منازل، اجرای طرح قرنطینه و ردیابی اطرافیان بیمار، تعطیلی اصناف تا پایان هفته جاری و تقلیل کارکنان اداره ها تا یک سوم و ضدعفونی معابر از دیگر اقدامات در دستور کار دانست.

معاون استانداری یزد با اشاره به اینکه یزد به لحاظ امکانات بیمارستانی مشکلی ندارد، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده وسایل حمل و نقل عمومی، پمپ بنزین ها و نانوایی‌ها بیشترین آمار شیوع کرونا را در استان دارد.

وی وضعیت استان را از لحاظ شیوع کرونا بحرانی دانست و گفت: تنها راه نجات رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک برای همه آحاد جامعه، در هر مسوولیتی که هستند، است و ستاد استانی تمام هم و غم و امکانات موجود را برای مقابله با این بیماری و عبور از شرایط بحرانی بسیج کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد؛ اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی با انجام تبلیغات محیطی، به کارگیری سامانه پیامکی، طرح آمران سلامت از سوی جمعیت هلال احمر، اطلاع رسانی سیار در سطح شهر، راه اندازی استودیو سلامت در صدا و سیمای مرکز یزد و تولید محتوای رسانه ای ویژه رسانه‌های فعال در فضای مجازی را از دیگر اقدامات دانست.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز( سه شنبه اعلام کرد که از اوایل اسفند ۹۸  تاکنون ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ششم  آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شده اند که

از این تعداد ۲ هزار و ۱۳۵ نفر آنها بستری شدند.

معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۴۶۳ هزار و ۶۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۹۹۵ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که  تاکنون چهار میلیون و ۷۸۶ هزار و ۷۶۹ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد:شرایط  استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان از لحاظ  شیوع کرونا قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

نظر شما