شناسهٔ خبر: 43592253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشدید محدودیت‌های کرونایی در شاهین‌شهر برای یک هفته

عادله سادات هاشمی

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شاهین‌شهر و میمه گفت: در راستای کنترل و کاهش چرخه انتقال و ابتلای ویروس کرونا در شاهین‌شهر، کنترل ورودی‌های اصلی این شهر، بازگشت محدودیت‌های فروردین، تشدید نظارت‌ بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تعطیلی گروه‌های شغلی ۳،۲و ۴ در شهرستان به مدت یک هفته اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

اسفندیار تاجمیری در نشست ستاد مقابله با کرونا در شاهین‌شهر و میمه که امروز (سه شنبه- ۶ آبان) در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، با اشاره به اعلام وضعیت فوق حاد ابتلا به کرونا در شاهین‌شهر و میمه، اظهار کرد: با توجه به تفویض اختیارات برای اعمال محدودیت‌های کنترلی مقابله با کرونا به شهرستان از استانداری اصفهان در راستای کاهش روند ابتلا به کرونا، محدودیت‌های اجتماعی با چشم انداز دو هفته‌ای از فردا هفتم آبان به مدت یک هفته در شهرستان آغاز می‌شود که در صورت نیاز برای هفته دوم نیز تمدید خواهد شد.

وی بر تعطیلی کامل گروه‌های شغلی ۳،۲ و۴ تاکید کرد و افزود: دو ایستگاه نظارت و کنترل متشکل از نیروهای هلال احمر و نیروی انتظامی در ورودی‌های اصلی شاهین‌شهر از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب برپا می‌شود، همچنین تمام صنوف مشمول در گروه‌های طبقه بندی شده شغلی ۳،۲ و ۴ به مدت یک ‌هفته به جز مراکز تهیه غذا، آش و حلیم‌ها، رستوران‌ها و فست فودها که به صورت بیرون‌بر می‌توانند خدمات ارائه دهند، تعطیل هستند.

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد مقابله با کرونا در شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به پیش رو بودن شاهین‌شهر در اجرای کارگروه‌های نظارت درون دستگاهی با مسئولیت فرمانداری و دبیری شبکه بهداشت و نیز راه‌اندازی گشت بازرسی و مدیریت میدانی بیماری کرونا در شهرستان، خاطر نشان کرد: شیفت کاری گشت‌های بازرسی و مدیریت میدانی بیماری کرونا در شهرستان، از یک شیفت کاری در شبانه ‌روز به دو شیفت کاری در ساعات شلوغ به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان در راستای تشدید نظارت‌ها و کنترل تغییر کرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی بازارهای روز شاهین‌شهر می تواند گامی موثر در راستای کنترل و کاهش چرخه انتقال و ابتلای شهروندان به ویروس کرونا باشد، افزود: باید کارگروه ساماندهی بازارهای روز شاهین‌شهر با مسئولیت شهرداری و همپوشانی همکاری و هماهنگی اداره صمت به منظور اجرای طرح بومی‌سازی در فروشندگان و دریافت کنندگان خدمات از این بازارها، جمع‌آوری سد معبرها در معابر عمومی و نیز ایجاد بستر حمایتی برای آنان راه‌اندازی شود، همچنین فروش اغذیه، مواد غذایی خام نظیر ماهی و ... در این بازارها اکیدا ممنوع است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه، با تاکید بر استفاده از دورکاری کارکنان ادارات، خاطرنشان کرد: ادارات دولتی و نهادهای اجرایی موطف به کاهش ظرفیت اداری خود به ۵۰ درصد بوده و از ظرفیت دورکاری کارکنان به استثنای نهادهای نظارتی، امنیتی، عملیاتی و کادر پزشکی و درمانی در شهرستان در راستای خدمت رسانی به شهروندان استفاده کنند.

تاجمیری، مسئولیت‌های مصوب و ابلاغ شده ستاد مقابله با کرونا در شهرستان را بر هر مسئولیت اداری و اجرایی ارجح دانست و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به ایجاد کارگروه اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه در فضای حقیقی و بستر فضای مجازی در راستای تشدید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از روند شیوع بیماری کرونا و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مقابله با کرونا در شهرستان است.

وی با بیان اینکه رسالت اصحاب رسانه تزریق امید و ایجاد آرامش روانی جامعه در شرایط مقابله با کرونا است، تاکید کرد: ستاد هفتگی کنترل و تنظیم بازار در شهرستان باید تشکیل تا علاوه بر اطمینان از وجود کالاهای اساسی در سبد خانوار، آرامش و تامین مایحتاج در میان آحاد مردم جامعه تضمین شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شاهین‌شهر و میمه، تداوم تشدید محدودیت‌ها در مراکز گردشگری، پارک‌ها، بوستان‌ها و بازگشت به شرایط کنترل و نظارت بر مراکز خرید بزرگ همانند فروردین۹۹، را دیگر محدودیت‌ها برای هفته‌ پیش‌رو برشمرد و خاطرنشان‌کرد: فضاهای آموزشی، مدارس، مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها به مدت یک هفته کاملا تعطیل است، اما ساختار اداری در مدارس و آموزش و پروش آماده ارائه خدمات هستند.

انتهای پیام

نظر شما