شناسهٔ خبر: 43592112 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دستور دوترته برای مبارزه با فساد در تمامی آژانس‌های دولتی فیلیپین

ایراندخت آذر شکیب

رئیس جمهوری فیلیپین امروز (سه شنبه) گفت، به وزارت دادگستری دستور داده تا تحقیقاتی گسترده درباره فساد در تمامی آژانس‌های دولتی انجام دهد و این مساله را نیز تصدیق کرد که کشورش همچنان درگیر فساد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در سال ۲۰۱۶ در حالی پیروز انتخابات شد که شعار اصلی کارزار انتخاباتی‌اش مقابله با فساد، جرم و قاچاق مواد مخدر بود.

اما دولت وی با یکسری رسوایی و اتهامات فساد و لاپوشانی در آژانس‌های دولتی شامل زندان‌ها، بیمه گر دولتی، اداره مهاجرت،‌ فرودگاه‌ها، پلیس، آژانس مبارزه با مواد مخدر و اداره گمرکات دست و پنجه نرم می‌کند که نتیجه این اتهامات، استعفای افراد عالی رتبه یا محکوم شدنشان بوده است.

دوترته امروز تفاهم نامه‌ای را به وزارت دادگستری ارائه کرد که بر اساس آن، این وزارتخانه بایستی به ناهنجاری‌ها و سوءمقررات در آژانس‌های دولتی تا پایان دوران ریاست جمهوری وی در ۲۰۲۲ بپردازد. این دستور به وزارت خانه مذکور این اختیار و قدرت را می‌دهد تا تصمیم بگیرد چه اتهاماتی باید مورد بررسی قرار گیرند و با سایر آژانس‌ها چگونه همکاری صورت گیرد.

رئیس جمهوری فیلیپین در یک سخنرانی ملی در تلویزیون گفت: کشور همچنان درگیر فساد است. تا به امروز، این روند ما را ضعیف نکرده بلکه ما را قدرتمندتر کرده است. من قول می‌دهم تا در سال‌های باقی مانده دوران ریاست جمهوری‌ام با فساد مبارزه کنم.

سال گذشته میلادی شاخص فیلیپین در شفافیت بین‌المللی مشاهدات فساد در میان ۱۸۰ کشور با ۱۴ رتبه تنزل به ۱۱۳ رسید.

دوترته صلاحیت انتخاب مجدد را ندارد، اما تحقق تعهد کارزار انتخاباتی‌اش در زمینه فساد می‌تواند به شانس جانشین منتخب وی در انتخابات ۲۰۲۲ کمک کند.

وزیر دادگستری فیلیپین نیز امروز وعده داد که وزارتخانه‌اش با سایر آژانس‌های دولتی در این تحقیقات همکاری می‌کند.

مناردو گوآرا، وزیر دادگستری فیلیپین به خبرنگاران گفت:‌ اگر کارمندان دولت خودشان و افرادی که با آنها سر و کار دارند پا پیش بگذارند و اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار دهند، تا فعالیت‌های فاسد را فاش کنیم و هویت عاملان را بدانیم، به ما کمک فراوانی می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما