شناسهٔ خبر: 43592059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار اراک:

تشکیل پلیس کرونا در اراک ضرورت دارد

اراک- فرماندار اراک گفت: تشکیل پلیس کرونا در شهرستان اراک با بهره‌گیری از ظرفیت مردم و بسیج محله در راستای مقابله با شیوع کرونا ویروس ضرورت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بختیاری ظهر سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: هفته گذشته سه جلسه ستاد شهرستانی کرونا در فرمانداری اراک تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات این ستاد دستگاه‌های اجرایی موظف هستند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستگاه خود نظارت کرده و نسبت به این مسئله پاسخگو باشند و در صورت سهل انگاری نسبت به این موضوع دستگاه مربوطه بدون تعارف به مراجع مربوطه معرفی می‌شود.

فرماندار اراک افزود: صنوف نیز باید رعایت پروتکل‌های مربوطه را جدی بگیرند و رئیس واحد مربوطه باید پاسخگو باشد و در صورت مشاهده عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی واحد مربوطه پلمب می‌شود.

بختیاری عنوان کرد: ۱۵ گروه سمن از چهار ماه گذشته تاکنون همکاری خوبی در راستای بازرسی از صنوف مختلف داشته‌اند و تصمیم‌های ویژه برای کاهش شیوع این بیماری در شهرستان اتخاذ شده است.

۹۰ درصد مردم شهر اراک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم شهر اراک پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک را رعایت می‌کنند و فردی بدون ماسک مشاهده نمی‌شود.

فرماندار اراک بیان کرد: مسافرت‌ها، تجمعات رسمی و دورهمی های خانوادگی علت اصلی ابتلاء افراد به کرونا در شهر اراک است‌که باید آگاهی بخشی لازم در خصوص خطرات کرونا صورت پذیرد.

بختیاری بر تشکیل پلیس کرونا در شهرستان اراک با بهره‌گیری از ظرفیت مردم و بسیج محله تاکید کرد چرا که این مهم نقش مؤثری در مقابله با شیوع این بیماری دارد.

وی بیان کرد: تدابیر ویژه‌ای برای آرامستان اراک در نظر گرفته شده که دفن اموات به‌صورت نوبت‌دهی باشد و حداکثر حضور شرکت در خاکسپاری ۲۵ نفر با ارائه کارت باشد.

فرماندار اراک اظهار کرد: با توجه به روز بازارهای شهر اراک مقرر شد، شهرداری فضای بیشتری را در این حوزه در اختیار افراد قرار دهد.

۳۰۰۰ شغل ورزشی از کرونا در استان مرکزی متحمل خسارت شدند

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: باشگاه‌های ورزشی در شیوع ویروس کرونا در زمره نخستین بخش‌هایی بودند که همکاری لازم را به کار گرفتند و چندین ماه تعطیل بودند اما به واقع کار و حمایت خاصی از آن‌ها صورت نگرفت.

عابد حقدادی افزود: سه هزار اشتغال ورزشی در دوران کرونایی در استان مرکزی آسیب دیده و ۹۵ درصد از باشگاه‌های این استان استیجاری است و به واقع رعایت پروتکل‌های بهداشتی که در این بخش می‌شود، شاید در صنوف دیگر رعایت نشود.

وی بیان کرد: فعالیت برخی رشته‌های ورزشی به‌صورت تک نفره و یا با فاصله زیاد است که می‌طلبد باشگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند و سایر رشته‌های جمعی همچنان تعطیل باشند.

نظر شما