شناسهٔ خبر: 43592001 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ستاری خبر داد

راه‌اندازی خانه خلاق در کاشان/حمایت از تولید ماشین‌آلات و تجهیزات فرش ماشینی

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به راه‌اندازی خانه خلاق در شهر کاشان، گفت: تمرکز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شهر کاشان، حمایت از صنایع فرهنگی و خلاق و تولید ماشین‌آلات و تجهیزات فرش ماشینی ایران ساخت در کشور است؛ تجهیزاتی که با قیمت‌های بالا به کشور وارد می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری در سفر یک روزه خود به شهر کاشان در جمع خبرنگاران این شهر با بیان اینکه قطعات و تجهیزات تولید فرش ماشینی با قیمت‌های بالایی خریداری می‌شود، اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید داخلی این تجهیزات حمایت می‌کند. برخی شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع نرم و خلاق مستقر در کاشان، ظرفیت‌های خوبی برای تولید این قطعات و تجهیزات دارند.

به گفته رییس بنیاد ملی نخبگان، باید روی قیمت‌های بالای خرید این تجهیزات از دیگر کشورها حساس باشیم و با حمایت از تولید داخل، نیازهای این شهر به قطعات و تجهیزات تولید فرش ماشینی را تامین کنیم.

ستاری ادامه داد: در سفر امروز شاهد پیشرفت خوبی در شکل‌گیری مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع نرم و خلاق شهر کاشان هستیم. بیشتر این پیشرفت‌ها در حوزه صنایع خلاق این شهر اتفاق افتاده است؛ صنایع خلاقی که ظرفیت بالایی در این شهر دارد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری همچنین بیان کرد: باید بر روی تولید گل محمدی و اسانس‌های مختلف در شهر کاشان تمرکز کنیم. استان اصفهان شرایط مساعدی برای توسعه صنایع خلاق مختص منطقه خود دارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه تاکید کرد: تولید دستگاه ژاکارد الکترونیک در این شهر هم یکی دیگر از اتفاقات خوب فناورانه در این شهر است؛ دستگاهی که برای نخستین بار در کشور تولید شده و باید ادامه یابد. ما باید تلاش کنیم نیاز ۲ هزار تا ۲۵۰۰ شانه مورد نیاز شهر را که تا امروز از دیگر کشورها وارد می‌شد توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع نرم و خلاق خودمان تامین شود.

ستاری در پاسخ به سوالی مبنی بر شرایط دانش‌بنیان‌ها در تولید واکسن کرونا، گفت: تلاش‌ها در این حوزه با ورود ۶ شرکت ادامه دارد، اتفاقات خوبی هم در این زمینه داریم، اما قرار است همه اطلاعات در زمینه تولید واکسن کرونا تنها از کانال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شود.

انتهای پیام

نظر شما