شناسهٔ خبر: 43591355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

تعداد شهرهای قرمز شیوع کرونا در گلستان روبه افزایش است

گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان استان گفت که تعداد شهرهای دارای وضعیت زرد و قرمز شیوع این بیماری در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، عبدالرضا فاضل اظهار داشت: بر خلاف هفته گذشته، هیچ کدام از شهرهای استان در وضعیت سفید شیوع کرونا قرار ندارند.

وی بیان کرد: با کاهش رعایت توصیه های پزشکی و پروتکل‌های بهداشتی ، بندرگز، گرگان و مینودشت در وضعیت قرمز، آزادشهر، بندرترکمن، کردکوی و کلاله در وضعیت نارنجی و هشدار و آق‌قلا، رامیان، علی‌آبادکتول، گالیکش، گمیشان، مراوه‌تپه و گنبدکاووس در وضعیت زرد شیوع قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در حال حاضر  ۳۳۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که از مجموع این بیماران ۶۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۲۵ نفر هم به ونتیلاتور متصل هستند.

به گفته وی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هزار و ۲۱ نفر به علت شیوع این بیماری در گلستان جان خود را از دست دادند.

فاضل افزود: بیش از ۵۲ درصد بیماران کرونایی بستری‌ گلستان را افراد بالای ۵۵ سال، ۴۲ درصد را افراد بین ۱۵ تا ۵۵ سال و ۶ درصد را افراد زیر ۱۵ سال تشکیل می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز سه شنبه گفت: تاکنون ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسید.

نظر شما