شناسهٔ خبر: 43591301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر کار تاکید کرد

تحول در توسعه چهارمحال و بختیاری به حضور سرمایه‌گذاران بومی نیاز دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تسریع در روند توسعه چهارمحال و بختیاری و ایجاد تحول در این بخش نیازمند حضور سرمایه‌گذاران بومی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، غلام‌رضا پناه روز سه‌شنبه در نشست بررسی موانع و مشکلات توسعه و اشتغال‌زایی شهرستان فارسان تاکید کرد: باید سرمایه‌گذاران بومی چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف کشور و ساکن در کشورهای دیگر، شناسایی و برای سرمایه‌گذاری در داخل استان دعوت و جذب شوند.

وی افزود: این اقدام از خروج سرمایه‌های در اختیار سرمایه‌گذاران بومی و هدایت آن به سایر کشورها جلوگیری می‌کند.

پناه تصریح کرد: حوزه اقتصادی چهارمحال و بختیاری باید جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی را در دستور کار قرار دهد.

وی یادآور شد: دولت منابع محدودی برای سرمایه‌گذاری دارد و این منابع به تنهایی برای تحول در استان‌ها کافی نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: سال‌های گذشته در اختصاص و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی اشتباه‌هایی شده است و اکنون سعی شده تا اشتباه‌های گذشته در تخصیص و تقسیم تسهیلات روستایی در سطح کشور تکرار نشود و سرمایه‌گذاری‌ها بدون مشکل باشد.

پناه تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف کشور باید متناسب با ظرفیت و مطابق با زنجیره تولید انجام شود.

وی با اشاره به اشباع ظرفیت دامپروری در کشور افزود: با توجه به پتانسیل‌های بالای این استان در حوزه کشاورزی و دامپروری، مطالعه‌های لازم برای استفاده بیشتر از این ظرفیت به‌منظور افزایش سرمایه‌گذاری و اختصاص تسهیلات انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: هنوز از ظرفیت‌های گردشگری استان بهره‌برداری لازم نشده است.

وی یادآور شد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری این استان شامل اماکن اقامتی، پذیرایی، خدماتی و مراکز عرضه صنایع‌دستی برای تمامی گردشگران نیاز به تدبیر درون‌استانی دارد.

پناه اظهار داشت: فرش چهارمحال و بختیاری با شهرت جهانی و ثبت در یونسکو از ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگران دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: ظرفیت استان در حوزه کشاورزی مطلوب و قابل بازاریابی در سطح ملی و بین‌المللی است.

به گزارش ایرنا، معاونان و مدیران عامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی موانع و مشکلات توسعه چهارمحال و بختیاری و ارایه روش‌های سرمایه‌گذاری با استفاده از منابع و ظرفیت‌های ملی به مدت دو روز در استان حضور دارند.

فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما