شناسهٔ خبر: 43590993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حقوقدانان بسیجی غرب کشور اهانت به پیامبر اسلام را محکوم کردند

کرمانشاه -ایرنا - ۶۱ کانون بسیج حقوقدانان در استان‌های کرمانشاه، مرکزی، آذربایجان غربی، همدان، لرستان، کردستان و ایلام، اهانت به تمثال پیامبر عظیم‌الشان اسلام و رفتارهای توهین آمیز ریس جمهوری فرانسه را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» طی روزهای گذشته کاریکاتورهای توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر کرد که با حمایت رییس ‌جمهوری فرانسه همراه شد.  

«امانوئل مکرون» رییس‌جمهوری فرانسه در پیامی توییتری نوشت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه‌ای صلح‌جویانه به همه تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما گفتار نفرت‌پراکنانه را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگوی عقلانی دفاع می‌کنیم. ما همیشه در طرف کرامت انسانی و ارزش‌های جهان شمول خواهیم ماند.

در بخش هایی از بیانیه حقوقدانان بسیجی غرب کشور آمده است:«این اقدام موهن نتیجه همان مدرنیته انسان مداری است که ارزش‌ها و کرامت انسانی را به سخره گرفته، موهبت الهی آزادی را در بند کژ فهمی‌های خود به اسارت کشیده و  ولنگاری را به جای هنر آزادی‌بخش بر افکار عمومی تحمیل کرده است.

دامن زدن به اسلام هراسی توسط مکرون و طرح ادعاهای نگین و دروغین مبنی بر تلاش اسلام گرایان برای تغییر قانون اساسی فرانسه که از دل های فاسد و ذهن های فرسوده بر می خیزد ، نه تنها خدشه‌ای به گل سرسبد عالم خلقت و چهره نورانی رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)  وارد نخواهد ساخت، بلکه در معادله‌ای معکوس به مانند نمایش های سخیف گذشته، آزمون پلید و خفت بار دیگری بر کارنامه سیاه اسلام ستیزان خواهد افزود.

این اقدام ننگین نشریه فرانسوی  و رییس جمهور فرانسه مصداق بارز تنفر پراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده و نیز نقض روشن مواد ۱ و ۱۸ اعلامیه حقوق بشر و نیز نقض بخش نخست از بند سوم ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که مطابق ماده ۳۲ قانون آزادی مطبوعات فرانسه هم جرم به شمار می‌آید.

 بشریت در این روزهای سخت به دلیل بحران کرونا به تلاش بیشتری برای همبستگی و احترام به تنوع فرهنگی و دینی  در تمام سطوح نیاز دارد، نه اقدامات و اظهارات کینه‌توزانه‌ای که انزجار، نژادپرستی و تبعیض  و اسلام ستیزی را ایجاد می‌کند ، لذا از سازمان‌های بین المللی مدعی حفظ حقوق بشرکه ادعای حمایت از حقوق بشر و مقابله با نفرت‌پراکنی و تروریسم را دارند، می‌خواهیم که به مسوولیت‌ های خود در این زمینه عمل نمایند.
 در پایان از مسوولین قوای سه گانه به ویژه وزارت امور خارجه می خواهیم تا برای صیانت از ارزش های والای اسلامی چند میلیارد مسلمان، ضمن برخورد قاطع و جدی با آمران، عاملان، مباشران و مسببان این اقدام مجرمانه بین المللی؛ تحویل آنها به محاکم صالحه را از دولت فرانسه پیگیری و مطالبه نمایند.» 

نظر شما