شناسهٔ خبر: 43590916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پویش " مامان پزشک " در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می‌شود

مشهد- ایرنا- سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای پویش "مامان پزشک " در مناطق زیر پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: این پویش با هدف آگاه‌سازی مادران با استفاده از شیوه نوین آموزش‌های مجازی در راستای پیشگیری از مشکلات ناخواسته مبتلا به کودکان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

دکتر سجاد سحاب نگاه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای رسالت خود با همکاری اساتید هیأت علمی گروه نوزادان و اطفال و شهرداری مشهد به سرپرستی دکتر بهاره ایمانی، متخصص کودکان و فلوشیپ تغذیه اطفال، با هدف افزایش آگاهی و بینش جامعه برای عموم مردم مجموعه‌ای از  آموزشهای مجازی را تدوین و منتشر می‌کند.
وی ادامه داد: این آموزش‌های مجازی در قالب کارگاه های مجازی علمی - آموزشی رایگان از طریق لایو ایتستاگرامی، واتساب و توزیع سی. دی ‌های آموزشی با محوریت مشکلات شایع کودکان مثل سوء تغذیه، عوامل استرسهای روحی و روانی، شب اداری و سایر مشکلات موجود در دوران کودکی در قالب مجموعه پست‌های آموزشی علمی جهت آگاهی و توانمندسازی مادران ایرانی در رفتار صحیح با آینده سازان این مرز و بوم طراحی و اجرایی شده‌ است.
سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برگزاری  همزمان طرح پژوهشی اجتماعی در جریان پویش، با هدف ارزیابی میزان تغییر آگاهی مادران شرکت کننده در طرح افزود: دوره آموزشی - پژوهشی مامان پزشک با حمایت‌های خوبی که از طرف شهرداری و رسانه‌ها داشته است به صورت یک پروژه سراسری به اجرا در آمده‌است .
سحاب با بیان این که تربیت و آموزش نیروی محقق جوان، رسالت بزرگی است که کمیته تحقیقات همواره به دنبال آن بوده است افزود: یکی از مواردی که شاید تا کنون کمتر به آن توجه شده‌است ترویج فرهنگ به کارگیری علم و توانمندی محققان در جامعه است.
وی ادامه داد: "دانشگاه در خدمت جامعه" یکی از بنیادهای فکری و اساسی دانشگاه‌های نسل حاضر است که ما نیز باید این شعار را در گفتمان های غالب پژوهشی خود ترویج کنیم.

سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از سیاست‌های این کمیته، ترویج و اجرای پروژه هایی است که مستقیم با مردم در تماس است به همین منظور این طرح در کمیته تحقیقات دفتر پژوهش های اجتماعی شکل گرفت و نخستین پروژه آن تحت عنوان "مامان پزشک" شروع شده ‌است واژه مامان پزشک تداعی کننده مادران آگاه، مسوولیت پذیر و آموزش دیده، پیشرو در زندگی، شاداب و کارآمد است.
سحاب از عموم مردم ، به ویژه مادران و افراد دغدغه‌مند یادگیری روشهای علمی رشد و تربیت فرزند خواست تا به این پویش ملی بپیوندند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به مابقی توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد،تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود. 

نظر شما