شناسهٔ خبر: 43590481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در جلسه تعیین تکلیف زیرساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس مطرح شد؛

پروژه باغ‌موزه دفاع‌مقدس زنجان از کمبود اعتبار رنج می‌برد

الناز آخوندی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: اصلی‌ترین مشکل اتمام پروژه باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان کمبود و تامین اعتبار مورد نیاز است.

صاحب‌خبر -

مسیح‌الله سلطانی پیش از ظهر امروز (۶ آبان‌ماه) در جلسه تعیین تکلیف زیرساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس در استانداری زنجان، در رابطه با پروژه باغ موزه دفاع‌مقدس استان، اظهار کرد: باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان به‌عنوان یک مرکز فرهنگی، بسیار ارزشمند بوده که چندین سال بر زمین مانده و تکمیل نشده و مستلزم حمایت دستگاه‌های ذی‌ربط برای رفع مشکلات موجود است.

وی با بیان اینکه طبق گفته دستگاه‌های ذی‌ربط حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل پروژه باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان نیاز است، خاطرنشان کرد: امید است فاز نخست این پروژه همزمان با کنگره ملی ۳۵۳۶ شهید استان افتتاح شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه استان زنجان جزو دو استان آخر در بحث راه‌اندازی باغ‌موزه دفاع‌مقدس است، اظهار کرد: اکنون پروژه باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان ۵۵ درصد پیشرفت داشته و تنها عملیات عمرانی آن باقی مانده که امید است با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

سرهنگ قاسم محمدی با بیان اینکه باغ موزه دفاع‌مقدس استان در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شده است، افزود: زمین این باغ موزه به وسعت ۲ هکتار در منطقه گاوازنگ زنجان است.

این مسئول با بیان اینکه کمبود اعتبار و تامین آن اصلی‌ترین مشکل اتمام پروژه باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان زنجان است، خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان طی ۲ سال اخیر توانست حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب کند.

انتهای پیام

نظر شما