شناسهٔ خبر: 43590408 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سی ان ان:

بحران بهداشت روان، ارمغان دولت ترامپ برای آمریکایی‌ها

تهران – ایرنا – بررسی های به عمل آمده در آمریکا نشان می دهد موجی از عوامل استرس زا که پیامد دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بوده، شهروندان آمریکا را با بحران بهداشت روان مواجه ساخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر گزارش داد:  « انجمن روان‌شناسی آمریکا»  (APA) اعلام کرد که آمریکایی ها با بحران بهداشت روان مواجه اند که این موضوع می تواند سال ها تاثیرات منفی خود بر کشور ادامه داشته باشد.

سی ان ان افزود: بنابر تحقیقات صورت گرفته توسط انجمن روان شناسی آمریکا ، بیشترین منبع عامل استرس زا در این کشور همه گیری بیماری کووید-۱۹ است.

بنابراین گزارش ۷۸درصد از شهروندان آمریکایی شیوع این بیماری در آمریکا را مهم ترین عامل استرس عنوان کرده اند.

دکتر «تام انگلزبای» (Tom Inglesby) از دانشکده بهداشت عمومی «جان هاپکینز» دراین باره به سی ان ان گفت: آمریکایی ها شاهد آن هستندکه هیچ اقدام موثری از سوی دولت فدرال برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا صورت نمی گیرد.

«آرتور ایوانز» (Arthur Evans)  رئیس انجمن روانشناسی آمریکا درباره بحران روان در آمریکا به این رسانه تصویری آمریکا گفت: با توفانی از عوامل استرس زا در آمریکا مواجه هستیم.

وی افزود: عوامل استرس زا از شرایط بحرانی اقتصاد و در آمد خانوارهای آمریکایی گرفته تا نگرانی های آب و هوایی و استرس بیماری کووید-۱۹ جامعه این کشور را تهدید می کند.

رئیس انجمن روانشناسی آمریکا ادامه داد: اکنون بالاترین سطح میزان استرس در جامعه آمریکا مربوط به انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است، از دموکرات گرفته تا جمهوریخواه و مستقل همگی دچار استرس انتخابات آمریکا هستند که  اکنون ۶۸ درصد از جامعه آمریکا دچار استرس برگزاری انتخابات آمریکا است.

شبکه خبری «ان.بی.سی نیوز» ششم آبان ماه گزارش داد که  ۶۲میلیون آمریکایی آرا خود را به صندوق ها ریخته اند، رکورد بی سابقه ای که در مدت مشابه در انتخابات ۲۰۱۶میلادی تنها ۱۲ میلیون آمریکایی در انتخابات زودهنگام آرای خود را به صندوق های رای ریخته بودند.

کارشناسان این موضوع را بیانگر نگرانی شهروندان آمریکایی از وضعیت پرالتهاب  و بحرانی این کشور می دانند، بحران های همچون شیوع بیماری کووید-۱۹ که شمار مبتلایان به آن در آمریکا از  هشت میلیون و ۹۰۰ هزار نفر عبور کرده و از این تعداد نیز بیش از ۲۳۱هزار نفر  نیز جان باخته اند؛ و اکنون نیز با تهدید و هشدارهای ترامپ مواجه اند که باختن خود در انتخابات هفته آینده را به تقلب در آرا متوجه می سازد، پیامی نهفته که آمریکایی ها را نگران آشوب  پس از انتخابات می کند.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰  آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳  نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود، تحلیلگران و ناظران داخلی آمریکا این دوره از انتخابات را یکی از متفاوت ترین دوره های انتخاباتی در تاریخ این کشور می دانند.

***۱۳۰۲**

نظر شما