شناسهٔ خبر: 43590149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۶۱ کانون بسیج حقوق‌دانان استان‌های غربی کشور اقدام موهن نشریه فرانسوی در اهانت به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند

گروه استان‌ها- ۶۱ کانون بسیج حقوق‌دانان استان‌های غربی کشور در بیانیه‌ای اقدام موهن نشریه فرانسوی و رئیس جمهور فرانسه در اهانت به پبامیرعظیم‌الشأن اسلام را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اقدام موهن نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" در باز نشر کاریکاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله وسلم و توهین به ارزش‌های والای اسلامی و عقاید بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان، قلب موحدان عالم را جریحه‌دار کرد و بار دیگر جلوه دیگری از لیبرال دموکراسی، مدرنیته و جاهلیت مدرن را به رخ جهانیان کشید.

این اقدام موهن نتیجه همان مدرنیته انسان مداری است که ارزش‌ها و کرامت انسانی را به سخره گرفته، موهبت الهی آزادی را در بند کژ فهمی‌های خود به اسارت کشیده و ولنگاری را به جای هنر آزادی‌بخش بر افکار عمومی تحمیل کرده است.

این اهانت به الگوی خوبی‌ها و مهربانی‌ها، نتیجه همان لیبرال دموکراسی است که یک روز به بهانه آزادی، فعالیت گروه‌های تروریستی و کشتار زنان و کودکان در یمن، عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان و... را آزاد و حمایت و پشتیبانی از آنها را توجیه می‌کند، روز دیگر توهین به ادیان الهی و ارزش های والای انسانی و مقدسات صدها میلیون انسان را توجیه و حتی ترویج و تشویق می‌کند.

سناریوی شیطانی اسلام‌ ستیزی که اخیراً با اقدام موهن و دوباره مجله شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای قبیحانه علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) و متعاقباً حمایت رئیس‌جمهور بی‌خرد و ماجراجوی فرانسه وارد مرحله جدیدی شده است، بیانگر تناقض بزرگ در غرب به ویژه پرچمدار به اصطلاح آزادی بیان در اروپا است که برای سرپوش گذاردن به ناکامی های خود در عرصه جلوگیری از توسعه اسلام و گرایش شهروندان غربی به دین مبین اسلام و آموزه‌های پیامبر اعظم(ص) صورت می‌پذیرد. 

دامن زدن به اسلام هراسی توسط مکرون و طرح ادعاهای نگین و دروغین مبنی بر تلاش اسلام گرایان برای تغییر قانون اساسی فرانسه که از دل های فاسد و ذهن‌های فرسوده بر می‌خیزد، نه تنها خدشه‌ای به گل سرسبد عالم خلقت و چهره نورانی رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) وارد نخواهد ساخت، بلکه در معادله‌ای معکوس به مانند نمایش های سخیف گذشته، آزمون پلید و خفت بار دیگری بر کارنامه سیاه اسلام ستیزان خواهد افزود.

اکنون شکل‌گیری موج اعتراضی و محکومیت در جوامع اسلامی و غیر اسلامی علیه اقدام رئیس جمهور فرانسه که با تحریم کالاهای فرانسوی وارد پروسه جدیدی شده است، را فرصتی برای افشای پشت پرده توهین به مقدسات اسلامی تلقی و اعلام می‌شود که سردمداران نظام سلطه و صهیونیست که حامیان اصلی جریان‌های افراطی و تکفیری و تولید وحشت و خشونت در عالم هستند، قادر نخواهند بود غرب بحران زده و ضد بشریت را از باتلاق خود ساخته رهایی بخشند و بی شک در آینده ای نه چندان دور فراتر از تحریم کالاهای فرانسوی و اعتراضات میدانی، بایستی در انتظار دریافت پاسخ های در خور از امت اسلامی باشند.

این اقدام ننگین نشریه فرانسوی و رئیس جمهور فرانسه مصداق بارز تنفر پراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده و نیز نقض روشن مواد 1 و 18 اعلامیه حقوق بشر و نیز نقض بخش نخست از بند سوم ماده 19 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که مطابق ماده 32 قانون آزادی مطبوعات فرانسه هم جرم به شمار می‌آید.

لذا اعضای کانون های بسیج حقوق‌دانان استان‌های غرب کشور(کرمانشاه، مرکزی، ایلام، آذربایجان غربی، همدان، لرستان و کردستان) ضمن محکومیت این اقدام موهن اعلام می‌دارد:

1- اقدام موهن نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" در باز نشر مجدد کاریکاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به ساحت پیامبراعظم، ناشی از آزادی بیان و عقیده نیست، بلکه انعکاس کینه نسبت به اسلام و مسلمانان است. این نوع اقدامات مذبوحانه که در تاریخ غرب کم نیست باعث تضعیف آرمان‌های جامعه جهانی برای همزیستی مسالمت‌آمیز و رخنه تفرقه میان ادیان الهی می‌شود. 

2- اظهارات و حمایت‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در این اقدام ننگین را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را رفتاری وقیحانه و کینه‌توزانه می‌دانیم. توهین به پیامبران، خودِ تروریسم است و توهین به دین، مقدسات و پیامبران، جنایت علیه بشریت است.

3- آزادی مطبوعات و اندیشه با تحریک به نفرت پراکنی و خشونت و اهانت به ادیان حاصل نمی‌شود، اما نشریه فرانسوی شارلی ابدو به بازنشر کاریکاتور‌های موهن به حضرت محمد( صلی الله علیه و آله و سلم) عادت کرده است . این نشریه در سال 2006 میلادی پس از آنکه نشریه دانمارکی یولاندس بوستن، کاریکاتور موهنی علیه پیامبر گرامی اسلامی منتشر کرد 12 کاریکاتور موهن علیه پیامبر گرامی اسلام منتشر کرد.

لذا انتشار هرگونه کاریکاتور، خبر، تصویر، یادداشت از طریق هرگونه رسانه‌ای در جهان علیه دین حنیف اسلام یا پیامبر(ص) یا پیامبران دیگر محکوم بوده و بایستی آمرین، مباشرین و عوامل آن در دادگاه‌‌های صالحه محاکمه گردند.

4- اقدام مطبوعات غربی در بازنشر کاریکاتور‌های موهن به اسلام و مسلمانان یک گام تحریک کننده احساسات مسلمانان در سراسر جهان و تغذیه کننده فرهنگ نفرت پراکنی و خشونت است. بر این اساس همه مسلمانان، مبلغان، علما وطرفداران صیانت از کرامت و ارزش های انسانی را، به محکوم کردن عاملان توهین به پیامبر اسلام (ص) فرامی‌خوانیم و درباره افتادن در باتلاق فتنه‌ها، هشدار می دهیم.

5- بشریت در این روزهای سخت به دلیل بحران کرونا به تلاش بیشتری برای همبستگی و احترام به تنوع فرهنگی و دینی در تمام سطوح نیاز دارد، نه اقدامات و اظهارات کینه‌توزانه‌ای که انزجار، نژادپرستی و تبعیض و اسلام ستیزی را ایجاد می‌کند ، لذا از سازمان‌های بین المللی مدعی حفظ حقوق بشرکه ادعای حمایت از حقوق بشر و مقابله با نفرت‌پراکنی و تروریسم را دارند، می‌خواهیم که به مسئولیت‌‌های خود در این زمینه عمل نمایند.

6- آمریکا و صهیونیسم بین الملل و پادو های حقیر آنها در فرانسه بدانند اگر در مقابل دین ما بایستند در مقابل تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد و منافع آنها را در هر کجای جهان به خطر خواهیم انداخت و مطمئن باشند این اقدام موهن پروژه ای شکست خورده است ، اما شتاب دهنده به افول گریزناپذیر امریکا و رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

7- ما حقوق‌دانان انقلابی امت اسلام، ضمن ابراز تاسف و انزجار شدید و اعلام محکومیت توهین به مقدسات اسلامی، آمریکا، صهیونیسم بین الملل، حکومت و مقام‌های فرانسه را آمر و عامل و مسئول اصلی این اقدام مجرمانه و شیطانی و ناقض حقوق بین الملل دانسته و نشریه فرانسوی شارلی ابدو را تنها یک پادو و مامور حقیر و مزدور صهیونیسم اعلام می‌کنیم و هر کدام را به فراخور مباشرت و تسبیب؛ شایسته مجازات انقلابی در مکان و زمان مناسب خود می‌دانیم.

8- دشمنان می‌دانند و بدانند که یقینا فرزندان پاکباخته امت اسلامی و حقوق دانان جهان اسلام و انقلاب اسلامی در گوشه گوشه جهان، با اقتدا به سرور و سالار شهیدان کربلا، در مقابل اسلام ستیزان و هتاکان به پیامبر اعظم مسلمانان با تمام قدرت خواهد ایستاد و با فریاد « هیهات منا الذله» و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن و در دسترس، چون صاعقه‌ای بر سر آنان یورش آورده و انتقام توهین به مقدسات اسلامی را از عوامل صهیونیسم بین الملل خواهند گرفت. هرجند از سازمان‌های بین المللی مدعی حقوق و انسانیت که آلت دست محافل زرسالار صهیونیستی هستند هیچ اقدام حقوقی و مناسبی انتظار نمی رود؛ با وجود این، با آنها اتمام حجت کرده و اعلام می کنیم برای اینکه بیش از این آبروی نداشته خود را از بین نبرند به خود آیند و با اعلام انزجار و محکومیت عوامل این جنایت، از جریحه دار شدن بیش از پیش احساسات چند میلیارد مسلمان جلوگیری نمایند و نگذارند شعله‌های خشم مقدس آنان بیش از این بر افروخته شود.

9- نهادهای حقوقی بین‌المللی اسلامی و اندیشمندان جهان اسلام، بطور مستقل و استوار علیه این جنایت فاجعه‌آمیز موضع گیری کنند و صهیونیسم متبلور در اقدام رژیم فرانسه را با قطع روابط اقتصادی و سیاسی و اخراج سفرای آن محکوم سازند. این کمترین انتظاری است که از آنان میرود تا امت اسلامی باور کنند این سازمان ها، مقامات و شخصیت ها با محافل صهیونیستی و سردمداران یهودی صفت و مزدور صهیونیسم پیوند وابستگی و مزدوری ندارند.

10- در پایان از مسئولین محترم مسئول در قوای سه گانه به ویژه وزارت امور خارجه می‌خواهیم تا برای صیانت از ارزش‌های والای اسلامی چند میلیارد مسلمان، ضمن برخورد قاطع و جدی با آمران، عاملان، مباشران و مسببان این اقدام مجرمانه بین‌المللی؛ تحویل آنها به محاکم صالحه را از دولت فرانسه پیگیری و مطالبه نمایند.

انتهای پیام/832

نظر شما