شناسهٔ خبر: 43590144 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی نیازمند بالابردن سواد رسانه‌ای جامعه است

روزنامه جوان

مدیرکل صدا و سیمای کردستان با بیان اینکه سواد رسانه‎ای باید در افراد جامعه تقویت شود, گفت: بالابردن سواد رسانه‌ای در جامعه از بسیاری از آسیب‌های فضای مجازی جلوگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

جعفر عبدالملکی صبح امروز در چهارمین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: ما امروز در شرایطی قرار داریم که فناوری‌های به روز، همه جا را فراگرفته است که می‌توان به ماهواره، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیگر اشاره کرد و مدیریت این شبکه‌ها خارج از کنترل است پس باید تلاش کرد با بالابردن سطح سواد رسانه‌ای بستر را برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی فراهم آوریم.

وی با اشاره به تأثیر فضای مجازی در زندگی افراد جامعه، افزود: باید تلاش کنیم موضوع سواد رسانه‎ای در افراد جامعه تقویت شود و مردم نسبت به آسیب‌های فضای مجازی مطلع شوند چرا که در سواد رسانه‌ای یاد می‌گیریم کمترین آسیب را از فضای مجازی و بیشترین منفعت را از این فضا بگیریم.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان ادامه داد: با توجه به کارکردهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر که از برکات انقلاب است می توان در این حوزه بیشترین تاثیر را گذاشت و آسیب‌های فضای مجازی را به مردم انتقال داد.

عبدالملکی یادآور شد: در شرایط فعلی که انسان‌ها کنشگر هستند و مسیر تفسیر و تعقل را در پیش می‌گیرند و با تفکر کار می‌کنند، انسان‌ها فضای جدید را فضای دو جهانی می‌دانند و در فضای مجازی در حال زندگی هستند و از این رو می‌توانند درگیر آسیب‌های فضای مجازی شوند.

وی بیان کرد: امروز فضای مجازی تهدیدات بسیاری برای جوانان ما دارد چرا که دنیای بزرگی برای تبادل اطلاعات چه غلط و چه درست است که می‌تواند در سبک زندگی آنان تاثیرگذار باشد.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان گفت: تخریب چهره‌ها، مباحث امنیتی، به خطر افتادن حقوق و اطلاعات خصوصی افراد و جابجایی واقعیت‌ها از مهمترین تهدیدات دنیای مجازی است که هر کدام می‌تواند به تنهایی بخشی از جامعه را به چالش بکشد.

عبدالملکی اظهار کرد: در قرآن کریم نیز در سوره و آیه‌های مختلفی همواره بر گسترش و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده که جوانان ما باید زندگی خود را بر اساس آموزه‌های دینی برنامه‌ریزی کنند.

نظر شما