شناسهٔ خبر: 43589816 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

رسیدن بیشینه پهنای باند شبكه شاد به ۳۱۵ گیگابیت بر ثانیه

حسینی، مسئول شبكه آموزشی دانش‌آموز (شاد) از رسیدن بیشینه پهنای باند شبكه شاد به ۳۱۵ گیگابایت بر ثانیه و پخش زنده در یك روز به ۵۰۰ هزار كلاس درس خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش نما ، سید حسن الحسینی با بیان اینکه از شبکه شاد استفاده روزافزون و عمیق‌تر می‌شود، گفت: تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۰۵ هزار دانش‌آموز معادل ۷۹.۸ درصد دانش آموزان در شبکه (شاد) احراز هویت شده‌اند که از این تعداد ۶۵.۲ درصد دانش آموزان حضور فعال در شبکه شاد دارند.

وی با اعلام آمارهای استان‌هایی که بیشترین حضور فعال در شبکه شاد را داشته‌اند، افزود: دانش آموزان استان‌های قم با ۸۲.۸ درصد، مرکزی ۸۱.۳ درصد، البرز ۷۸.۲ درصد، کرمانشاه ۷۷.۹ درصد و سمنان ۷۶.۹ درصد بیشترین حضور «فعال» را در شبکه شاد داشتند.

مسؤول شبکه شاد افزود: تاکنون ۱۰۹ هزار مدیر، ۶۹۲ هزار دانش‌آموز در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند و ۳ میلیون و ۴۸ هزار گروه در این شبکه ایجاد شده است، همچنین ۵ میلیارد و ۹۵۳ میلیون پیام در بین کاربران شبکه شاد تبادل شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته بیشینه‌ی پهنای باند استفاده شده در شبکه آموزشی دانش‌آموز به ۲۷۰ گیگابیت بر ثانیه رسید، گفت: این بیشینه پهنای باند در هفته گذشته به ۳۱۵ گیگابیت رسیده است. همچنین بیشینه استفاده از پخش زنده در یک روز ۵۰۰ هزار کلاس بوده است.
بازار

نظر شما