شناسهٔ خبر: 43589737 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سخنگوی وزارت بهداشت:

روند شیوع ویروس کرونا صعودی است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته‌ی گذشته میانگین بروز موارد بستری مثبت و مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته‌ی ماقبل دارای روند رو به رشد بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در مورد روند صعودی شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: در حال حاضر نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه تقریبا در تمامی استان‌های کشور صعودی است و همانطور که مستحضرید به دنبال این روند افزایشی متاسفانه شاهد بالا رفتن بی‌سابقه‌ی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور هستیم.

وی ادامه داد: در هفته‌ی گذشته میانگین بروز موارد بستری مثبت و مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته‌ی ماقبل دارای روند رو به رشد بوده است به صورتی که به بروز موارد مثبت بستری حدود ۱۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بروز موارد فوتی حدود ۲۸ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: طبق آخرین اطلاعات دریافتی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۵۷ و هفت دهم درصد گزارش شده که درصد بسیار پایینی است.

وی در پایان گفت: ما بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند همدلی ملی هستیم، تلاش و همکاری جدی بقیه‌ی دستگاه‌ها و بخش‌های حاکمیتی کشور با وزارت بهداشت در این ایام بسیار حائز اهمیت بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما