شناسهٔ خبر: 43589709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

۳۲۶ تشکل کارگری در لرستان فعالیت دارند

آشتاب با اشاره به جایگاه مهم تشکلات کارگری و کارفرمایی، گفت: هم اکنون ۳۲۶ تشکل کارگری در استان لرستان فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علی آشتاب» امروز(6 آبان) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در لرستان فعالیت‌های خوبی برای توسعه و ارتقا تشکلات صنفی انجام شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به فعالیت ۳۲۶ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان، افزود: خوشبختانه و در حال حاضر تشکل های کارگری و کارفرمایی در حوزه کار و تولید و تصمیم سازی های کلان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: توسعه و تقویت فعالیت تشکل در محیط‌های کار و تولید تأثیر بسزایی در تنظیم رابطه کارفرما و کارگران ایفا کرده و از تنش‌های کاری، جلوگیری می‌کند.

 

آشتاب بیان کرد: با توجه به  اهمیت و نقش بسزایی که تشکلات کارگری و کارفرمایی به عنوان شرکای اجتماعی در سالم سازی محیط‌های کارگری و ارتقای سطح بهره وری و به طور کلی در چرخه اقتصادی جامعه ایفا می‌کنند، تقویت و ترغیب و تشویق تشکلات از حیث کمی و کیفی از برنامه‌های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

 

وی به ماده ۱۳۱ قانون کار با موضوع ایجاد تشکل های صنفی و اجرای آن در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس این ماده، کارگران مشمول قانون کار و کارفرمایان یک حرفه یا صنعت می‌توانند مبادرت به تشکیل انجمن‌های صنفی کنند.

 

آشتاب ادامه داد: به همت همکاران اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون تعداد ۲۷۴ تشکل کارگری و همچنین ۵۲ تشکل کارفرمایی در واحدهای اقتصادی استان تشکیل شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، اظهار کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد و دوره‌های آموزشی مختلف و به ویژه خود ترکیب مدیریتی تشکل‌ها در شش ماهه نخست سالجاری بیش از هزار نفر ساعت آموزش‌های مرتبط ارائه شده است.

پایان پیام/599

نظر شما