شناسهٔ خبر: 43589320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بومی‌سازی نخستین جرثقیل تلسکوپی خاورمیانه در کاشان

پروژه بومی‌سازی صد در صدی طراحی و ساخت نخستین جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی و خودرو کشنده ۱۰۰ تنی در شرکت دانش‌بنیان کاشان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سورنا ستاری ظهر امروز در حاشیه آیین رونمایی نخستین جرثقیل تلسکوپی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حوزه واکسن کرونا ۶ گروه فعال داریم که به‌ خوبی کار می‌کنند، اظهار کرد: موارد مربوط به واکسن کرونا توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در این حوزه اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: کاشان در حوزه صنایع خلاق، ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد برای مثال در مواردی همچون گل محمدی که مختص این منطقه است، باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت صنعتی فوق‌العاده خوبی برای تولید تجهیزات در داخل داریم، گفت: امیدوارم بعد از جلسات امروز اتفاقات خوبی در استان بیافتد و با کمک همه نماینده‌های منطقه اصفهان بتوانیم تحول جدی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشیم.

ستاری، در پاسخ به این سؤال که برنامه دولت برای شرکت‌های دانش‌بنیان فرش ماشینی در کاشان چیست، افزود: در بحث داخلی‌سازی ماشین‌آلات مواد اولیه که عدد وارداتش قابل‌توجه است باید حساس باشیم و باید به نحوی پیش برویم که لوازم‌یدکی تجهیزات ماشین‌آلات فرش ماشینی در داخل تولید شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه، قوانین متعددی در حال تدوین است که به‌ واسطه آن اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد، افزود: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیش ۱۴۰ نوع خدمت را ارائه می‌دهد که امیدواریم با کمک مجلس و دولت خدمات جدیدی به آن اضافه شود.

رضا ریاضی فینی نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه، بومی‌سازی هر دستگاه در این پروژه ۵۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی شده است، اظهار کرد: این اقدام در شرکت دانش‌بنیان اندیشه مدار کاشان انجام شده و این دستگاه شامل ۳۰ هزار قطعه است که در کشور بومی‌سازی شده است.

مدیر پروژه بومی‌سازی طراحی و ساخت جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی با اشاره به اینکه هر دستگاه با قیمت ۳۷۰ تا ۴۰۰ هزار دلار در بازار عرضه خواهد شد، افزود: ۶۰ نفر مشغول به کار هستند که ۳۸ نفر آن‌ها با ۵۵ پیمانکار به‌ صورت مستقیم مشغول به کار شدند که ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه ساخت جرثقیل و خودرو کشنده شده است و زمان بومی‌سازی پروژه ۴ سال به طول انجامیده است.

به گزارش فارس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر یک‌ روزه برای حضور در آیین واگذاری اراضی به شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، بازدید از مرکز نوآوری و دانشگاه کاشان، بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری رشد، سرای فرش و رونمایی از یک پروژه دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی به کاشان سفر کرده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ر۲۰/

نظر شما