شناسهٔ خبر: 43589028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون استاندار ایلام:

محدودیت های خاص برای شهرستان ایوان و دره شهر اعمال می شود

نوذری گفت: با نظر ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا محدودیت های خاصی برای دو شهرستان ایوان و دره شهر استان ایلام در پی وضعیت قرمز شیوع کرونا در این شهرستان ها اعمال می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «محمد نوذری»  ظهر امروز(۶ آبان) از اعمال محدوديت های شدید برای شهرستان های پرخطر خبر داد و گفت:  بر اساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعی امنیتی در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلاء به کرونا را دارند، از روز دوشنبه ۵ آبان‌ ماه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود و در صورت لزوم در هفته بعد نیز این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در استان ایلام نیز بر اساس اعلام نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا ۲ شهرستان ایوان و دره شهر پرخطر عنوان شده است.

 

 نوذری با بیان اینکه محدودیت‌ها در گروه مشاغل دو، سه و چهار است، گفت: همچنین در این شهرها دورکاری کارکنان بایست تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

 

وی  با اشاره به گروه مشاغلی که در این مناطق تعطیل هستند، گفت:  مشاغل گروه ۲ شامل پاساژها، بنگاه های خودرو، آرایشگاه های مردانه، قنادی ها، بستنی و آبمیوه فروشی ها، آژانس های مشاوران املاک، بوتیک ها و فروشگاه های پوشاک و کفش و کیف، فرش فروشی ها و موکت فروشی ها، فروشگاه های لوازم خانگی، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، فست فود فروشی ها، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و …  بوده و  مراکز گروه شغلی گروه ۳ شامل تالارهای پذیرایی، تئاترها، استخرهای سرپوشیده، مهد کودک ها، آرایشگاه های زنانه ، موزه ها و …  است که تعطیل خواهند شد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام  تاکید کرد:  مراکز شغلی گروه ۴  شامل باشگاه های ورزش های پربرخورد، کافه ها و چایخانه ها و قهوه خانه ها، مراکز تفریحی آبی و … است.

 

وی بیان کرد: البته مشاغل مرتبط با زندگی روزمره و نیاز‌های ضروری مردم از جمله اورژانس‌ها، مراکز خدماتی و اداری، مراکز امنیتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و... به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

 

نوذری خاطرنشان کرد: مقابله با ویروس کرونا نیازمند عزم همگانی، همکاری و همراهی جامعه و همه دستگاه‌های اجرایی است و امیدواریم با اعمال این محدودیت‌ها، رعایت فاصله گذاری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بتوانیم روند شیوع ویروس کرونا در استان را متوقف کنیم.

پایان پیام/676

نظر شما