شناسهٔ خبر: 43588481 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

فیلم تئاتر «درخت بخشنده» در «نمایش‌نما» تماشایی شد

فیلم تئاتر «درخت بخشنده» به نویسندگی و کارگردانی سامان محمدی در پایگاه اینترنتی «نمایش نما» قابل دیدن شد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| فیلم تئاتر «درخت بخشنده» به نویسندگی و کارگردانی سامان محمدی تولید سال 1381 مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایگاه اینترنتی «نمایش‌نما» قرار گرفت.

 

این نمایش برداشتی آزاد از داستان «درخت بخشنده» اثر شل سیلوراستاین با ترجمه‌ رضی هیرمندی است که داستان دوستی پسری را با یک درخت روایت می‌کند.

 

در خلاصه‌ داستان این نمایش آمده است: روزی پسرکی با درختی دوست می‌شود، درخت در تمام مراحل زندگی پسرک را یاری می‌کند و بدون هیچ چشم‌داشتی همه چیزش را در اختیار پسر قرار می‌دهد تا هر روز بتواند او را ببیند و با او حرف بزند. پسر بزرگ می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که حتی تنه‌ درخت را هم برای امرار معاش خود قطع می‌کند اما درخت به دوستی با او امیدوار و راضی است.

 

بازیگران و عروسک‌گردانان نمایش «درخت بخشنده» علی‌رضا ابراهیمی، نازلی امیرقاسمی، زهرا ولی‌زاده، فرشته سینجلی، مژگان علوی، لیلا معین، مهرگان علوی، سامان علوی، سامان محمدی هستند و کارگردان تلویزیونی و ضبط صدا و موسیقی آن را علی‌اکبر گلکار پروین بر عهده‌ داشته است.

 

همچنین در این نمایش امیر جوکار به عنوان طراح و سازنده عروسک، سامان محمدی طراح صحنه، علی‌رضا حسین‌پور و محمدرضا شاملو طراحی و ساخت دکور، حسن دادشکر طراح نور و پرویز محلاتی طراح پوستر و بروشور همکاری داشته‌اند. منشی صحنه و شاعر تئاتر «درخت بخشنده» پانته‌آ ساری‌اصلانی بوده و موسیقی آن را فلرزاد تلالو ساخته است.

 

همچنین یدالله وفاداری به عنوان مشاور کارگردان، فرخ پورجلالی دستیاران کارگردان، علی‌اصغر خطیبی اپراتور نور و صدا، آزاده ادیبی مدیر صحنه، نامدار گونه‌فراهانی مدیر تولید، مرتضی طاهری مدیر اجرایی گروه و خدیجه فرمهینی به عنوان روابط عمومی در نمایش «درخت بخشنده» همکاری داشته‌اند.

 

علاقه‌مندان می‌توانند فیلم تئاتر «درخت بخشنده» و سایر نمایش‌های مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون را تا پایان آبان 1399 در پایگاه اینترنتی «نمایش‌نما» به نشانی th.kpf.ir تماشا کنند.

 

منبع: مهر

 

نظر شما