شناسهٔ خبر: 43588236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نماینده مردم نیشابور در مجلس:

سنگینی مشکلات اقتصادی، شانه های مردم را خرد کرده است

ارکانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: سنگینی مشکلاتی همچون نهاده های دامی، وضعیت حاد کرونایی، بورس، مشکلات زعفران کاران، همچنین قطع آب کشاورزان در سال جهش تولید، امروز شانه های مردم را خرد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احسان ارکانی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۶ آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: برخی دستور کارهای صحن علنی تطابقی با مطالبات مردم و حتی نطق های میان دستور نمایندگان مجلس ندارد، مردم در مواجهه با نمایندگان از وضعیت اقتصادی کشور انتقاد می کنند. آنها از مجلس امید، انتظار و توقع دارند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سنگینی مشکلات نهاده های دامی، کود، وضعیت حاد کرونایی، بورس، مشکلات زعفران کاران، مشکلات قانونی طرح عادی روستاییان، همچنین قطع آب کشاورزان در سال جهش تولید، امروز شانه های مردم را خرد کرده است.

وی تصریح کرد: لایحه موافقت نامه ایران و سوئیس یا دولت های ساحلی خزر و یا حتی اصلاح آیین نامه داخلی مجلس، اصلاح قانون انتخابات و... آیا اولویت ماست؟ ما درخواست و انتظارمان از مرکز پژوهش های مجلس این است که پیش نویس طرح ها و لوایح مورد نیاز کشور را در اختیار مجلس قرار دهد و یا قوانینی که برای مردم به ویژه قشر مستضعف مشکلاتی به وجود آورده و نیاز به اصلاح دارد به ما معرفی کند.

ارکانی تاکید کرد: ما امروز یک فوریت طرح رتبه بندی معلمان را در صحن مجلس تصویب کردیم، در صورتی که وزیر آموزش و پرورش طی نامه شماره ۱۲۹۱۶۸ مورخ ۲۸ مهرماه سال جاری، لایحه رتبه بندی معلمان را به هیات دولت ارائه کرد و اینگونه موازی کاری ها وقت مجلس را می گیرد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اظهارات شما در دستور نبود، برخی مطالب از سوی شورای نگهبان نسبت به مجلس اعاده می شود که ما باید پاسخ دهیم، همچنین رئیس مجلس و کمیسیون ها؛ جلسات بسیاری را در بحث بورس، مسکن، سیمان، فولاد، ارزش پول ملی و... تاکنون برگزار کرده اند.

نظر شما