شناسهٔ خبر: 43588150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار بوشهر: مجوز تردد شناورهایی حامل مواد مخدر، باطل می‌شود

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: مجوز تردد شناورهایی که از آنها مواد مخدر کشف شود، مطابق تشریفات قانونی و قضایی باطل می‌شود تا به صیادان و ملوانان زحمت‌کشی که صادقانه خدمت می‌کنند، آسیب وارد نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبرازه با مواد مخدر استان بوشهر افزود:در هفت ماه گذشته ۸.۵ تن مواد مخدر در این استان کشف شده‌است که این میزان کشفیات نسبت به ۱۴.۵ تن مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: مجموعه‌ای از عوامل در کاهش میزان کشفیات مواد مخدر در استان موثراست که باید از همه عوامل درگیر برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر در این استان قدردانی کرد.

گراوند یادآور شد: همه تیم‌های امنیتی و انتظامی استان بوشهر با حمایت دستگاه قضایی پای کار هستند و بخشی از کاهش کشفیات هم مربوط به برخوردهایی است که در حوزه مقابله با مواد مخدر صورت گرفته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تبادل اطلاعاتی بین استانی در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر موثر بوده‌است، گفت: مادر همه آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر است و این معضل خسارت‌های زیادی برای جامعه به دنبال دارد.

گراوند با اشاره به تغییر شیوه‌های سوداگران مواد مخدر بیان کرد: با وجود استفاده قاچاقچیان مواد مخدر از دریا برای رسیدن به مقاصد خود، اما مجموعه اقدام‌ها و هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی استان در مبارزه با مواد مخدر تاثیرگذار بوده‌است.

استاندار بوشهر گفت: باید همه منابع درآمدی قاچاقچیان مواد مخدر را شناسایی و مورد هدف قرار داد تا هر چه بیشتر عرصه برای فعالیت آنها تنگ شود.

گراوند با تاکید بر استفاده از روش‌ها و اقدامات فرهنگی برای مقابله با مواد مخدر اظهار داشت: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان شیوه‌های تشویقی برای دستگاه‌های ادارای، نشریات و رسانه‌هایی که برای مقابله با آسیب‌های مواد مخدر اقدام می‌کنند در نظر بگیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: امروز با استفاده از توان همه دست اندرکاران و با کنترل شبانه روزی تمام مناطق خشکی و ساحل استان برای قاچاقچیان ناامن شده‌است.

ارسطو ترکمان منش افزود: کاهش کشفیات مواد مخدر در این مدت ناشی از نا امن بودن استان برای قاچاقچیان عنوان کرد.

وی بیان کرد: دراین مدت ۲تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر غیر دارویی که سال‌های قبل کشف شده‌بود، معدوم شد که اگر این میزان کشف نمی‌شد می‌توانست بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را آلوده و گردش مالی این تجارت کاذب بیش از ۷۰ میلیارد تومان بود.

ترکمان منش گفت: برای پیشگیری از اعتیاد و مقابله با سوداگردان مرگ طرح‌های اجتماع محور اجرایی شد که در این ارتباط اداره کل بهزیستی ۱۴۰ تیم اجتماع محور در این استان فعال کرده‌است.

نظر شما