شناسهٔ خبر: 43587969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

همزمان با سراسر کشور:

برگزاری بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی به صورت برخط در گیلان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: 368 هزار و 440 دانش آموز در استان واجد شرایط رأی دادن در بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، جمیل عباسی غریب در مراسم نمادین برگزاری این انتخابات که در دبیرستان دوره دوم متوسطه فرزانگان رشت برگزار شد با اشاره به عضویت 23 هزار دانش آموز گیلان در شورای دانش آموزی اظهار داشت: شورای دانش آموزی عرصه ای برای مشارکت عملی دانش آموزان در فرآیند تصمیم سازی ، تجربه مسئولیت پذیری ، کارِ گروهی و تقویت خودباوری دانش آموزان است. وی افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور و شیوع ویروس کرونا این انتخابات به صورت آنلاین و در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۶۸ هزار و ۴۴۰ دانش آموز گیلانی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات شوراهای دانش آموزی هستند، گفت: این تعداد دانش آموز در سه هزار و 827 واحد آموزشی در فرآیند انتخابات شرکت می کنند. معاون پرورشی آموزش و پرورش گیلان در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات از پایه سوم ابتدایی به بالاتر برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدارسی که آموزش‌های آنها در بستر شبکه شاد انجام می‌شود به واسطه نرم افزار «انتخابات شوراهای دانش‌آموزی» در شبکه شاد می‌توانند به صورت برخط در این انتخابات شرکت کنند.غریب با بیان اینکه تبلیغات کاندیدا نیز به صورت آنلاین و از طریق همین شبکه انجام شده است، گفت: در مدارس روستایی و مدارس دارای دانش آموزان کم این انتخابات به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی درباره تعداد اعضای شوراهای دانش آموزی در مدارس اظهار داشت:  در مدارس دارای تا 100 دانش آموز، پنج  عضو اصلی شورای دانش آموزی و 2 عضو علی البدل ، در مدارس دارای تا 150 دانش آموز  7 عضو اصلی شورای دانش آموزی و 2 عضو علی البدل و در مدارس دارای بیش از 150 دانش آموز ،  9 عضو اصلی شورای دانش آموزی و 2 عضو علی البدل حضور خواهند داشت.  

  

نظر شما