شناسهٔ خبر: 43587718 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اتمام فیلمبرداری فیلم کوتاه «Voice»/ تئاتر «درخت بخشنده» در نمایش نما

تصویربرداری فیلم کوتاه «Voice» به نویسندگی و کارگردانی علی عبدالهی و تهیه‌کنندگی حامد قریب به پایان رسیده و برای طی کردن مراحل پس تولید خود روی میز تدوین قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، علی عبدالهی از نویسندگان فعال در عرصه تئاتر و ادبیات داستانی بوده که پیش از این نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه «تجربه» را نیز برعهده داشته است. فیلم «Voice» برشی از زندگی یک صدابردار سینما است که در حین رساندن مسافران، شب و روز را در یک ماشین و با شنیدن صداهایی که از زندگی عاشقانه خود ضبط کرده سپری می‌کند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «هانا: اگه یه روز دلت برام تنگ شه چیکار می‌کنی؟ ابی: خیلی صدات و گوش می‌دم...» . هانا کامکار، ابراهیم عزیزی، خلیل ظروفچیان بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم کوتاه که به طور کامل در یک ماشین ضبط شده، برای شرکت در جشنواره‌های داخلی و خارجی آماده می‌شود.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به: حامد قریب(تهیه‌کننده و مدیر تولید)، شاهین طوفان(مدیر فیلمبرداری)، محسن نانکلی(صدابردار)، علی گورانی(تدوین)، سروش حسین‌جانی(دستیار کارگردان)، ناهید رضایی(منشی صحنه)، محمدرضا امینی، حمزه نصیری، محمد جواد کبیری‌(گروه فیلمبرداری)، علیرضا خضرایی(عکاس)، شادان کمیلی (گریم)، کیان عزیزیان(تدارکات)، سهراب تیموریان(سینه‌موبیل) و سعید موسوی(ساخت عروسک) اشاره کرد.

*فیلم تئاتر درخت بخشنده در نمایش نما

این نمایش برداشتی آزاد از داستان «درخت بخشنده» اثر شل سیلوراستاین با ترجمه‌ی رضی هیرمندی است که داستان دوستی پسری را با یک درخت روایت می‌کند.

در خلاصه‌ی قصه‌ این نمایش آمده است: روزی پسرکی با درختی دوست می‌شود، درخت در تمام مراحل زندگی پسرک را یاری می‌کند و بدون هیچ چشم‌داشتی همه چیزش را در اختیار پسر قرار می‌دهد تا هر روز بتواند او را ببیند و با او حرف بزند. پسر بزرگ می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که حتی تنه‌ی درخت را هم برای امرار معاش خود قطع می‌کند اما درخت به دوستی با او امیدوار و راضی است.

بر اساس این خبر، بازیگران و عروسک‌گردانان نمایش «درخت بخشنده» علی‌رضا ابراهیمی، نازلی امیرقاسمی، زهرا ولی‌زاده، فرشته سینجلی، مژگان علوی، لیلا معین، مهرگان علوی، سامان علوی، سامان محمدی هستند و کارگردان تلویزیونی، ضبط صدا و موسیقی آن را علی‌اکبر گلکار پروین بر عهده‌ داشته است. هم‌چنین در این نمایش امیر جوکار به عنوان طراح و سازنده عروسک، سامان محمدی طراح صحنه، علی‌رضا حسین‌پور و محمدرضا شاملو طراحی و ساخت دکور، حسن دادشکر طراح نور و پرویز محلاتی طراح پوستر و بروشور همکاری داشته‌اند.

منشی صحنه و شاعر تئاتر «درخت بخشنده» پانته‌آ ساری‌اصلانی و موسیقی آن را فلرزاد تلالو ساخته است.
هم‌چنین یدالله وفاداری به عنوان مشاور کارگردان، فرخ پورجلالی دستیاران کارگردان، علی‌اصغر خطیبی اپراتور نور و صدا، آزاده ادیبی مدیر صحنه، نامدار گونه‌فراهانی مدیر تولید، مرتضی طاهری مدیر اجرایی گروه و خدیجه فرمهینی روابط عمومی در نمایش «درخت بخشنده» همکاری داشته‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند فیلم تئاتر «درخت بخشنده» و سایر نمایش‌های مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون را تا پایان آبان ۱۳۹۹ در پایگاه اینترنتی نمایش‌نما به نشانی th.kpf.ir تماشا کنند.

انتهای پیام/

 
 
 
 
 

نظر شما