شناسهٔ خبر: 43587633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دبیر ستاد امر‌به‌معروف کردستان: برگزاری ورزش به صورت مختلط پذیرفتنی نیست

گروه استان‌ها-دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر کردستان گفت: در اجرای برنامه‌های ورزشی احکام شرعی باید رعایت شود، نباید خانم و آقا در یک مکانی باهم ورزش بکنند، ضمن تذکر، دیگر چنین رویکردی را نمی‌پذیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمود الله‌مرادی صبح امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که با حضور مسئولان کشوری در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، قدردانی از زحمات پلیس و تبریک هفته وحدت اظهار داشت: نیروی انتظامی به‌عنوان یک نهاد قدرتمند و مردمی در راستای برقراری نظم و امنیت به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه استان کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و قدم به قدم آن با خون شهدایی گرانقدری که برای دفاع از امنیت و کشور عطرآگین شده است، گفت: شهدای مجاهر و انصار معنای واقعی وحدت و برادری را در کردستان به اثبات رساندند.

دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان با یادآوری اینکه خون پاک جوانان و دلیرمردان شیعه و سنی در کنار هم برای برقراری امنیت نماد واقعی وحدت است، تصریح کرد: امروزه دشمنان و گاهاً برخی‌ها در داخل، بحث بومی و غیربومی را مطرح کرده که اینها در مسیر دشمن طرح‌ریزی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار و 400 شهید بومی و بیش از 23 هزار شهید از اقصی نقاط کشور در کردستان برای برقراری امنیت جانشان را تقدیم انقلاب کردند، افزود: کسانی‌که به مباحث تفرقه‌انگیز پرداخته، از ایثارگری، شجاعت و رشادت‌های شهدا غافل‌ند.

الله‌مرادی امنیت و آسایش کنونی مرهون خون پاک شهدا است، به رویکرد و برنامه‌های ستاد امر به معروف در استان پرداخت و عنوان کرد: جناح، باند و دسته‌بندی سیاسی در این ستاد جایی نداشته و همواره در مسیر ترویج دو فریضه «امر به معروف و مهی از منکر» در کردستان گام برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم همه مشکلات و نواقص، دولت را خارج از حاکمیت نمی‌دانیم، اظهار کرد: تضعیف دولت به منزله تضعیف نظام بوده، بنابراین باید همه با هم به دولتمردان کمک کرده تا اشکالات برطرف شود.

دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان با انتقاد از اینکه باید مسئولان وظایف و رسالتشان را به‌نحو احسن انجام بدهند، به نگرانی خانواده‌های متدین، دین‌دار و ارزش‌مدار استان از رویکرد برخی مدیران اشاره کرد و گفت: اخیراً شخصاً با مدیرانی تماس گرفته ام که باید در اجرای برنامه‌ها احکام شرعی و شئونات اسلامی رعایت شود، نباید خانم و آقا در یک مکانی باهم ورزش بکنند؛ یا مربی خانم‌ها از آقایان باشد، یا کارهای دیگر اینچنینی! ما ضمن تذکر، دیگر چنین رویکردی را نمی‌پذیریم.

الله‌مرادی با یادآوری اینکه آسیب‌های اجتماعی زیادی جوانانمان را تهدید می‌کند، از مسئولان و متولیان امر خواست که اقدامات فرهنگی در کردستان «هدفمند» اجرا شود و از کارهای متفرقه خودداری شود.

ارتقاء و آموزش مهارت‌های سواد رسانه‌ای به مردم کردستان در اولویت قرار گیرد

جعفر عبدالملکی پیش‌از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که با حضور مسئولان کشوری در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته وحدت اظهار داشت: باید همه با هم امر به معروف و نهی از  منکر را به‌عنوان یک فریضه و تکلیف دینی، شرعی و اسلامی در جامعه احیا کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی انسان‌ها کنشمند و دارای تعقل و تفکر اجتماعی هستند، افزود: انسان‌ها فضای جدید را فضای دو جهانی دانسته و در فضای مجازی در حال زندگی هستند و از این رو درگیر آسیب‌های فضای مجازی می‌شوند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان به فواید و تهدیدات فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: «تغییر سبک زندگی و گرایش جامعه به سوی لذت‌طلبی فردی، تخریب چهره‌ها و اشخاص، مسائل و مخاطرات امنیتی، به خطر افتادن حقوقو و حریم خصوصی افراد و جا‌به‌جایی واقعیت‌ها» از جمله این تهدیدات است.

وی با بیان اینکه دشمنان در فضای مجازی واقعیت‌ها را وارونه منعکس می‌کنند، گفت: براساس فرموده قرآن باید زندگی را براساس واقعیت و صداقت پیش برده و بازار شایعات را داغ نکرده و با نشر شنیده‌های بی‌اساس، آبرو و شخصیت افراد را زیر سؤال نبریم.

عبدالملکی «سواد رسانه‌ای» را جزو الزامات و نیاز پیشرفت جامعه امروزی دانست و تأکید کرد: باید تولیدکنندگان تا دریافت‌کنندگان پیام، علما، باسوادترین و بی‌سوادترین افراد سواد رسانه‌ای داشته باشند و باید این امر در استان کردستان، بیشتر مدنظر قرار گیرد.

به گفته وی، باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به شیوه‌های نوین و با راهکارهای جدید پیش برد تا جوانان گرفتار آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات فضای مجازی نشوند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان با یادآوری اینکه بیش از 250 کانال ماهواره‌ای و مجازی در استان فعال است، خاطرنشان کرد: میانگین استفاده جوانان کردستانی از فضای مجازی چهار ساعت در روز است که اگر این افراد به تقوا، بصیرت، خویشتن‌داری و سواد رسانه‌ای مسلح نشوند، حتماً دچار آسیب و لغزش خواهند شد.

عبدالملکی با هشدار اینکه فضای مجازی مدیران را از رسالتشان دور می‌کند و این هدف اصلی دشمنان است، یادآور شد: نباید جاده‌ صاف‌کن و ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

انتهای پیام/484/ ت

نظر شما