شناسهٔ خبر: 43587289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندارالبرز:

شهرک صنعتی اشتهارد به بهشت سرمایه گذاری تبدیل می شود

کرج - ایرنا - استاندار البرز اعلام کرد که با اخذ موافقت توسعه ۸۰۰ هکتاری شهرک صنعتی اشتهارد از مراجع کشوری، این شهرک به بهشت سرمایه گذاری البرز و ایران تبدیل می شود.

صاحب‌خبر -

عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در نشست مدیران استانداری البرز افزود: درکنار دریافت مجوز توسعه شهرک صنعتی اشتهارد، طرح ساماندهی لکه های صنعتی ماهدشت، داشلیجه و شهرک صنفی شیخ آباد  البرز آغاز شده و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز جای خرسندی دارد که به واسطه تلاش های صورت گرفته در شهرک صنعتی اشتهارد، بنرها و آگهی های گسترده برای جذب پرشمار نیروی کار به چشم می خورد.

شهرک صنعتی اشتهارد واقع در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز دارای بیش از ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال ، نیمه فعال یا در دست احداث است.  

شهبازی گفت: حفظ و ایجاد حتی یک فرصت شغلی در استان  البرز مغتنم است، از این رو با تشکیل کارگروه های تخصصی و حضور میدانی مسوولان مربوطه موظف و مامور به احصا، طرح و حل موانع تولید و صنعت البرز هستیم.

وی ادامه داد: در این زمینه طی ۲ سال اخیر شاهد تحولات شگرفی در ارتقا زیرساخت های شهرک های صنعتی البرز بودیم که آغاز عملیات اجرایی اولین پست ۴۰۰ کیلوولت برق در باغستان کرج و اخذ موافقت برای اجرای دومین پست برق نیز در زکی آباد البرز از جمله اقدامات بوده است.

شهبازی، آغاز اجرا  و سرعت بخشی به شبکه گازرسانی شهرک های صنعتی البرز از طریق پروژه انتقال گاز بویین زهرا - کرج و اخذ موافقت وزیر نیرو برای افزایش حق آبه البرز به میزان ۲۰ میلیون مترمکعب از سدهای استان از دیگر اقدامات صورت گرفته برای توسعه تولید و اشتغال استان نام برشمرد.

وی افزود: در آغاز سال جاری پس از مدتها پیگیری و بسیج ملی و استانی موفق به اخذ موافقت هیات دولت برای رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای تمام شهرک های صنعتی اشتهارد شدیم که یکی از دستاوردهای این اقدام معافیت های مالیاتی برای صنایع مستقر در شهرک های استان البرز بود.

 استان البرز با برخورداری از حدود  سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی یکی از قطب های صنعتی کشور بوده و بیش از ۱۵۰ واحد صنعتی این استان از صنایع شاخص ایران به شمار می روند.

نظر شما