شناسهٔ خبر: 43587112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان خبر داد؛

فعالیت ۲۵۰ کانال ماهواره‌ای و مجازی علیه انقلاب در کردستان

سنندج- مدیرکل صدا و سیما استان کردستان از فعالیت ۲۵۰ کانال ماهواره ای و مجازی علیه ارزش های انقلاب اسلامی در این استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر عبدالملکی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: در شرایط فعلی شاهد جهانی با ۲ فضای حقیقی و مجازی هستیم که در هر دوی این فضاها ما به صورت روزانه سیر می‌کنیم.

وی افزود: با وجود فرصت‌های خوب فضای مجازی متأسفانه تهدیدهایی هم این فضا دارد که تغییر سبک زندگی و گرایش جامعه به سوی مصرف گرایی، تخریب چهره‌ها و اشخاص، مسائل و مخاطرات امنیتی، به خطر افتادن حریم خصوصی افراد و جا به جایی واقعیت‌ها از جمله این تهدیدات است.

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان اعلام کرد: در کردستان بیش از ۲۵۰ کانال ماهواره‌ای و مجازی مشغول فعالیت هستند و میانگین استفاده جوانان کردستانی از فضای مجازی چهار ساعت در روز است.

وی افزود: بر اساس آموزه‌های دینی باید زندگیمان را بر اساس واقعیت‌ها شکل دهیم و بازار شایعات را داغ نکنیم لذا باید مبحث سواد رسانه‌ای از تولیدکنندگان تا دریافت کنندگان پیام مورد استفاده قرار گیرد و این مهم در استان مرزی کردستان بیشتر مدنظر باشد.

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دور کردن مدیران از رسالتشان هدف اصلی دشمنان از بستر فضای مجازی است.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: وحدت مهمترین معروف در جامعه است و کسانی که بحث بومی و غیر بومی را مطرح می‌کنند در مسیر اهداف شوم دشمنان گام بر می‌دارند.

محمود الله مرادی افزود: استان کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش بوده و قدم به قدم آن آغشته به خون شهدای انصار و مهاجری است که معنای واقعی وحدت و برادری را به اثبات رساندند.

وی خاطرنشان کرد: کردستان نه تنها در جهان اسلام بلکه نماد واقعی وحدت در سراسر جهان است و باید به آن افتخار کرد.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان تصریح کرد: متأسفانه بعضی خودی‌های بی توجه به وحدت و انسجام جامعه، بحث بومی و غیر بومی را مطرح می‌کنند لذا به آنها باید گفت که هر کسی در این مسیر تلاش کند در مسیر اهداف دشمنان گام برداشته است.

الله مرادی افزود: کسانی که این حرف‌های تفرقه انگیز را مطرح می‌کنند غافل از ایثارگری‌های بیش از ۲۳ هزار شهید گلگون کفن مهاجر هستند که از نقاط مختلف ایران به کردستان آمدند تا امنیت مردم این منطقه تأمین شود.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان تاکید کرد: این صداهای تفرقه انگیز صداهای جوانان این مرز و بوم نیست و باید از وحدت به عنوان مهمترین معروف جامعه پاسداری شود.

الله مرادی خاطرنشان کرد: کردستان با دیگر شهرها و نقاط مختلف متفاوت است و کسی دولت را خارج از حاکمیت نمی بیند و تضعیف دولت موجب تضعیف حاکمیت در منطقه می‌شود.

شکری مسئول امور دانشگاه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: نقش دانشگاه‌ها در جاری کردن این فریضه الهی ویژه است و امروز در کردستان بیش از ۴۰ هزار نفر دانشجو، هزار و ۱۰۰ عضو علمی و بیش از هزار استاد حق التدریس داریم که ظرفیت بزرگی را برای اجتماعی کردن امر به معروف و نهی از منکر فراهم کرده است.

وی با تأکید بر نقش روشنگرانه مراکز دانشگاهی از تحریف واقعیت‌ها به عنوان آسیبی بزرگ در مسیر هویت بخشی به جوانان نام برد که از طریق فضای مجازی به جامعه تحمیل می‌شود.

نظر شما