شناسهٔ خبر: 43586746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه:

کاش از چند روز قبل به اصناف می‌گفتند تعطیل کنند، نه یک روزه

فاطمه کمانی

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه معتقد است، برای تعطیلی صنوف باید از چند روز قبل به آنها اعلام می‌کردند زیرا بسیاری از واحدهای صنفی اکنون دچار زیان مالی فراوان شدند.

صاحب‌خبر -

حسین بیات در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به دستورالعمل ستاد کرونا برای تعطیلی برخی از رسته‌های صنفی در کرمانشاه، افزود: این شیوه با نواقصی روبرو است که مهمترین آن تعطیلی برخی از رسته‌های صنفی خاص و تبعیض بین آنها است.

وی ادامه داد: اگر قرار بود بازار تعطیل شود باید تمام واحدهای صنفی، بجز آنهایی که مانند نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها ضروری هستند، تعطیل می‌شد، نه اینکه در یک پاساژ یا راسته بازار همه واحدها باز باشند و مجبور باشیم فقط سراغ برخی از واحدها مانند فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی برویم و به آنها بگوییم تعطیل شوند!

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بهتر بود در خصوص واحدهای صنفی که قرار است تعطیل شوند هم از چند روز قبل اطلاع‌رسانی می‌شد، نه اینکه ظرف مدت یک یا دو روز اعلام شود، یادآور شد: برخی از واحدها از جمله تالارهای پذیرایی و آرایشگاه‌های زنانه از چند وقت قبل با افراد قرارداد بسته اند و اکنون مشتری هم فسخ قرارداد را از آنها نمی‌پذیرد و متحمل زیان مالی فراوانی می‌شوند.

بیات با بیان اینکه این زیان متوجه واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی مانند رستوران‌ها، شیرینی فروشی‌ها، اغذیه فروشی‌ها و ... نیز هست، یادآور شد: این گروه‌ها از قبل مواد خوراکی خریداری کرده و یا شیرینی پخت کردند که اگر برای مدت کوتاهی استفاده نشود فاسد خواهد شد و حالا با بسته شدن واحدهای صنفی همه این اقلام روی دست آنها می‌ماند.

بیات ادامه داد: از سوی دیگر وقتی صحبت از تعطیلی بازار به دلیل محدودیت‌های کرونایی می‌شود نباید صرفا بر بازار اصلی شهر خصوصا محدوده خیابان مدرس تمرکز شود و از بازار شهرک‌های حاشیه‌ای غافل شویم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای صنفی در شهرک‌های حاشیه شهر باز هستند و جمعیت زیادی نیز در بازار این مناطق فعالیت دارند، اضافه کرد: این تبعیض باعث نارضایتی سایر بازاریان می‌شود.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه عنوان کرد: با وجود همه این موارد بازاریان به خوبی دستورالعمل ستاد کرونا استان مبنی بر تعطیلی را رعایت کرده اند و به واحدهایی که همچنان فعال هستند تذکرات لازم داده شده است.

از روز گذشته(پنجم آبان) برخی صنوف از جمله فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، آرایشگاه های زنانه، شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه فروشی‌ها و رستورانهای کرمانشاه، با مصوبه ستاد کرونای استان به مدت یک هفته تعطیل شدند.

انتهای پیام

نظر شما