شناسهٔ خبر: 43586647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

برنامه های سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تشریح شد؛

سخنرانی 350 شخصیت از 47 کشور دنیا برای نخستین بار/ برگزاری کنفرانس به صورت مجازی+ تصاویر

سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از تاریخ هشتم الی سیزدهم آبان ماه سال جاری در قالب وبینار با موضوع «همکاری های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا» برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا)، نشست خبری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح امروز در دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران برگزار شد.

 

در این نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برنامه های این کنفرانس تشریح شد.

 

وی ضمن قدردانی از رسانه‌های خبری برای پوشش این نشست، تاکید کرد: سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از تاریخ هشتم الی سیزدهم آبان ماه سال جاری در قالب وبینار با موضوع «همکاری های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا» برگزار می شود.

 

دکتر شهریاری تاکید کرد: هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علما و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان ونیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

 

وی افزود: مهمانان کنفرانس بین المللی وحدت از بین شخصیت‌های فرهیخته، علماء و مفتیان و شخصیت‏های سیاسی کشورهای اسلامی، اساتید دانشگاه‌ها و سایر مجامع علمی و فرهنگی داخل و خارج کشور انتخاب می‌شوند. تاکنون صدها متفکر، عالم، اندیشمند و فعال فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، از سراسر جهان و جمع کثیری از علماء و متفکران شیعه و اهل سنت از مناطق مختلف کشور در این کنفرانس شرکت کرده و به ارائه مقاله، سخنرانی و بیان دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: از هشت ماه پیش  برنامه ریزی برای برگزاری این کنفرانس آغاز شد اما با حاد شدن شرایط در اثر کرونا برنامه ریزی این طور شد که به طور استثنایی کنفرانس امسال را غیر حضوری برگزار کنیم.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شخصیت هایی نظیر آیت الله  تسخیری و حسین شیخ الاسلام، از آنها به عنوان طلایه داران تقریب یاد کرد.

 

وی افزود: فعالیت های34 امین کنفرانس در شرایطی که منطقه با تحولات سریع و پیچیده روبرو است برگزار می شود و در این شرایط وحدت اسلامی به یک ضرورت تبدیل شده است. البته دشمنان همواره تلاش کرده اند با ابزارهای ترور و تکفیر وجدت جهان اسلام را خدشه دار کنند، اخیرا نیز روی عادی سازی روابط را آغاز کرده اند که بشدت آن را محکوم می کنیم.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: برای نخستین بار 350 شخصیت از 47 کشور دنیا به سخنرانی می پردازند که این برای نخستین بار  اتفاق می افتد و  در کنفرانس های پیشین چنین فرصتی را نداشتیم.

 

وی تاکید کرد: با حضور این تعداد سخنران یک گفتگوی میان فرهنگی بسیار خوب میان این سخنرانان از 47 کشور دنیا انجام می شود. همچنین پخش این کنفرانس به صورت آنلاین از سایت تقریب به آدرس www.iuc.taqrib.ir  انجام می شود.

 

دکتر شهریاری ضمن محکومیت اقدامات توهین آمیز دولت فرانسه و شخص امانوئل مکرون علیه ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) تاکید کرد: تلاش دارند اسلام هراسی را در غرب تقویت کنند اما ما باید وارد عمل شویم و اجازه ندهیم این مساله رخ دهد. آنها می خواهند چهره اسلام را مخدوش کنند اما دین اسلام خواهان صلح است و به هیچ وجه خشونت در اسلام راه ندارد.  این در شرایطی است که خود آنها در پشت صحنه حامیان افراط گرایی و تاسیس کنندگان گروههای تروریستی هستند.

 

برنامه های سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تشریح شد؛سخنرانی 350 شخصیت از 47 کشور دنیا برای نخستین بار کنفرانس به صورت مجازی برگزار می‌شود+ تصاویر 3  

برنامه های سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تشریح شد؛سخنرانی 350 شخصیت از 47 کشور دنیا برای نخستین بار کنفرانس به صورت مجازی برگزار می‌شود+ تصاویر 4

برنامه های سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تشریح شد؛سخنرانی 350 شخصیت از 47 کشور دنیا برای نخستین بار کنفرانس به صورت مجازی برگزار می‌شود+ تصاویر 5

برنامه های سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تشریح شد؛سخنرانی 350 شخصیت از 47 کشور دنیا برای نخستین بار کنفرانس به صورت مجازی برگزار می‌شود+ تصاویر 6

برنامه های سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تشریح شد؛سخنرانی 350 شخصیت از 47 کشور دنیا برای نخستین بار کنفرانس به صورت مجازی برگزار می‌شود+ تصاویر 2

انتهای پیام/م.ت/

نظر شما