شناسهٔ خبر: 43586637 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار اردبیل:

۶۰ میلیارد تومان برای پایاب سد سبلان اختصاص یافت

استاندار اردبیل از اختصاص و صدور مجوز پرداخت تسهیلات به میزان ۶۰میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پایاب سد سبلان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در حاشیه جلسه با مدیرعامل بانک توسعه و تعاون کشور گفت: با پیگیری های صورت گرفته مجوز پرداخت تسهیلات ۶۰ میلیارد تومان با هماهنگی بانک مرکزی و لغو محدودیت صادر شده و بعد از ۱۵ سال انتظار کشاورزان محدوده پایاب این سد به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه کار اجرایی این پایاب آغاز شده است، افزود: کشاورزان با استفاده از آبیاری مدرن و تحت فشار راندمان تولید خود را بالا می برند و خبر خوشی برای کشاورزان منطقه خواهد بود.

استاندار اردبیل گفت: علاوه بر آن افزایش ۲۰ میلیارد تومانی تسهیلات سرمایه در گردش کارخانه شیرال
ات قهرمان در منطقه گرمی مغان است که قبلا ۲۰میلیارد تومان از محل تبصره۵۲ مصوب شده بود و با رایزنی های صورت گرفته ۲۰ میلیارد تومان دیگر به این مبلغ افزوده شد تا شاهد اشتغال زایی بیشتر در این مجموعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات وام های روستایی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: موافقت اولیه برای افزایش تسهیلات روستایی اعلام شده که در آینده نزدیک از کانال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به طرح های روستایی اعطا می شود.

بهنام جو اضافه کرد: مورد بعدی تعاونی الزهرای کوثر است که در زمینه لبنیات فعالیت می کند و طبق توافق با کاهش سود بانکی، مبنای سود تسهیلات این بنگاه را ۱۲درصد حساب می کنند که با بخشودگی ۶درصد با ابلاغ کتبی به استان، این تعاونی راکد به مدار فعالیت و چرخه تولید بر می گردد.

نظر شما