شناسهٔ خبر: 43586566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محدودیت های خاص در ایوان و دره شهر اعمال شد

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام از اعلام محدودیت های خاص برای ۲ شهرستان ایوان و دره شهر در پی تشدید شیوع ویروس کرونا خبر داد و بر نظارت جدی مسوولان امر برای اجرایی شدن آنها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری از اعمال محدودیت های شدید برای شهرستان های پرخطر خبر داد و اظهار داشت: بر اساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعی امنیتی در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلاء به کرونا را دارند، از روز دوشنبه ۵ آبان‌ ماه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود و در صورت لزوم در هفته بعد نیز این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

وی افزود: ۲ شهرستان ایوان و دره شهر در استان ایلام نیز بر اساس اعلام نظر ستاد ملی کرونا پرخطر عنوان شده است.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در ایلام با عنوان این خبر که این محدودیت‌ها در گروه مشاغل ۲، سه و چهار است، تاکید کرد: همچنین در این شهرها دورکاری کارکنان باید تا ۵۰ درصد اعمال شود.

نوذری به تشریح گروه مشاغلی که در این مناطق تعطیل هستند پرداخت و یادآور شد: مشاغل گروه ۲ شامل پاساژها، بنگاه های خودرو، آرایشگاه های مردانه ، قنادی ها، بستنی و آبمیوه فروشی ها ، آژانس های مشاوران املاک، بوتیک ها و فروشگاه های پوشاک و کفش و کیف، فرش فروشی ها و موکت فروشی ها ، فروشگاه های لوازم خانگی، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، فست فود فروشی ها ، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و … هستند.

وی اضافه کرد: مراکز گروه شغلی گروه سه شامل؛ تالارهای پذیرایی، تئاترها، استخرهای سرپوشیده، مهد کودک ها، آرایشگاه های زنانه ، موزه ها و … تعطیل خواهند شد.

معاون استاندار ایلام گفت: مراکز شغلی گروه چهار همچون باشگاه های ورزش های پربرخورد، کافه ها و چایخانه ها و قهوه خانه ها ، مراکز تفریحی آبی و … نیز تعطیل هستند.

نوذری تاکید کرد: البته مشاغل مرتبط با زندگی روزمره و نیازهای ضروری مردم از جمله اورژانس‌ها، مراکز خدماتی و اداری، مراکز امنیتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و... به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در پایان گفت: مقابله با ویروس کرونا نیازمند عزم همگانی، همکاری و همراهی جامعه و همه دستگاه‌های اجرایی است. امیدواریم با اعمال این محدودیت‌ها، رعایت فاصله گذاری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بتوانیم روند شیوع ویروس کرونا در استان را متوقف کنیم.

به گزارش ایرنا، از ابتدابی شیوع ویروس کرونا در جهان ۱۴ هزار و ۹۵۴ نفر در استان ایلام به این ویروس مبتلا شده اند و ۳۵۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۴۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شد و سه نفر نیز فوت کردند.

نظر شما