شناسهٔ خبر: 43586457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی کرج:

پروژه لوله‌گذاری اراضی کشاورزی محمدشهر به بهره‌برداری رسید

کرج - مدیر جهاد کشاورزی کرج گفت: پروژه لوله‌گذاری اراضی کشاورزی محمدشهر از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پایان یافت و به مرحله بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

اسماعیل صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پروژه لوله‌گذاری اراضی کشاورزی محمدشهر به طول ۹۲۰ متر و اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پایان یافت و به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه علاوه بر متراژ یادشده، ۶۰۰ متر دیگر هم از طریق خودیاری کشاورزان این منطقه عملیاتی شده است، تصریح کرد: ۷۰۰ متر دیگر نیز به صورت همکاری مشترک جهاد و خوداجرایی کشاورزان تا دو هفته آینده لوله‌گذاری خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج عنوان کرد: این پروژه از چاه عمومی شماره ۴ اشتراکی باغداران و کشاورزان سیدآباد محمدشهر آغاز می‌شود و ۵۵ هکتار از اراضی و باغات محمدشهر از این پروژه ذینفع هستند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته و قبل از انجام این عملیات، آب این چاه وارد نهرهای کشاورزی سطحی شده و در مسیر روباز به سمت اراضی هدایت می‌شد، تصریح کرد: با توسعه شهر، متأسفانه در حین طی مسیر تا باغات و زمین‌های کشاورزی، روان‌آب‌های سطحی، فاضلاب ناشی از شست‌وشوی ماشین و … به این نهر سرازیر شده و از آب این نهر برای مصارف دیگر استفاده شد که اختلاط انواع آلودگی با آب نهر، اراضی کشاورزی را تحت تأثیر قرار می‌داد.

صارمی گقت: اکنون با عملیاتی شدن این پروژه، انتقال آب کشاورزی به صورت زیرزمینی صورت می‌گیرد و اراضی کشاورزی از آلودگی در امان هستند.

نظر شما