شناسهٔ خبر: 43586294 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

مخالفت اداره کل هنرهای نمایشی باادامه تعطیلی تئاتر/یک الگوی جهانی

فریبرز دارایی

مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ضمن اعتراض به استمرار تعطیلی فعالیت‌های تئاتری ذیل محدودیت‌های کرونایی، تصریح کرد اداره کل مخالف تعطیلی تئاتر و سالن‌های تئاتری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تعطیلی‌های سالن‌های تئاتر به صورت هفته به هفته ادامه دارد و هر هفته شرایط معیشتی هنرمندان تئاتر وخیم‌تر می‌شود. ستاد مقابله با کرونا بدون توجه به اینکه فعالیت‌های تئاتری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی یکی از کم‌خطرترین فعالیت‌های جامعه بودند، مهر تعطیلی را بر نام «تئاتر» زده است.

محسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد درباره موضع این اداره کل نسبت به تمدید تعطیلی فعالیت‌های تئاتری، به خبرنگار مهر گفت: به جد پیگیر موضوع هستیم و معتقدیم که سالن‌های تئاتر باید بازگشایی شوند و اصرار داریم که این نگاه باید در ارکان کلی جامعه تسری پیدا کند که تئاتر یک شغل است و تفنن نیست.

وی با بیان اینکه معتقدیم از شرایط فعالیت بهداشتی سالن‌های تئاتر در ۴ ماه گذشته می‌شد به‌عنوان یک الگوی جهانی استفاده کرد، متذکر شد: وزارت بهداشت و کارشناسانش می‌توانستند از این موقعیت بهره‌برداری و آن را به‌عنوان یک الگو معرفی کنند. ما به راحتی از این دستاورد که با همت هنرمندان به ویژه هنرمندان جوان به دست آمد، گذشتیم.

حسن‌زاده یادآور شد: زمانی که اراده بر بازگشایی تئاتر شد و اداره کل هنرهای نمایشی از ابتدای سال پیگیر آن بود، به رونق تئاتر بسیار امیدوار بودیم و تمام تلاش و برنامه‌مان در این راستا بود و این اتفاق داشت رخ می‌داد، حتی بسیاری از هنرمندان منتقد که به بازگشایی سالن‌ها انتقاد داشتند خودشان ترغیب به شروع فعالیت و تولید اثر هنری شدند.

مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی تأکید کرد: معتقدیم هنر تئاتر فعال‌ترین هنر در ۴ ماه شروع فعالیت بود و با توجه به شرایط خاصی که نسبت به سایر هنرها داشت مانند حضور زنده عوامل و مخاطبان، به بهترین شکل توسط هنرمندان و مدیران تماشاخانه‌ها مدیریت شد و سالن‌های تئاتر می‌توانست به عنوان یک الگو در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با کرونا معرفی شود و به تثبیت جایگاه تئاتر کمک کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه فقدان نظارت و نگاه کارشناسانه به موضوع تعطیلی‌های اصناف و مشاغل درگیر کرونا باعث شده تا هنرمندان نجیب تئاتر ضربه بزرگی ببینند. ما هم اعتقاد داریم که باید نگاه کارشناسانه برگردد و باید سالن‌های تئاتر به فعالیت خود ادامه دهند. بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر و فعالیت‌های تئاتری از سوی معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد پیگیری می‌شود.

نظر شما