شناسهٔ خبر: 43586220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸.۵ تن موادمخدر در استان بوشهر کشف شد

گروه استان‌ها- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به انهدام باندهای حرفه‌ای مواد مخدر در ۷ ماه امسال گفت: در این مدت ۸.۵ تن انواع مواد مخدر در استان بوشهر کشف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، ارسطو ترکمان‌منش ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه تمام نقاط خشکی و ساحلی استان برای قاچاقچیان ناامن است اظهار داشت: با کنترل‌ شبانه‌روزی تمام فعالیت‌های قاچاقچیان در خشکی و سواحل رصد و با شناسایی و کشف با آنان برخورد قاطع می‌شود.

وی، از متلاشی شدن باندهای حرفه‌ای و سازماندهی شده مواد مخدر در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با متلاشی شدن باندهای حرفه‌ای مواد مخدر در 7 ماه امسال  8.5 تن  انواع مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه کشف این میزان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل 41 درصد کاهش یافته است خاطرنشان کرد: در 7 ماه سال قبل 14.5 تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد که 41 درصد نسبت به امسال افزایش دارد.

ترکمان‌منش کاهش کشفیات و قاچاقچیان مواد مخدر در 7 ماه امسال را ناشی از ناامن بودن استان برای قاچاقچیان دانست و تصریح کرد: در 7 ماه امسال 2.7 تن مواد مخدر غیردارویی که سال‌های قبل کشف شده است  معدوم شد که اگر این میزان کشف نمی‌شد می‌توانست بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر را آلوده و معتاد کند.

وی، ارزش اقتصادی مواد مخدر معدوم را 70 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: در راستای پیشگیری از اعتیاد و مقابله با سوداگردان مرگ طرح‌های اجتماع محور اجرایی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به فعالیت 140 تیم اجتماع محور برای فعالیت‌های پیشگیرانه تصریح کرد: فرهنگ پیشگیری از مواد مخدر در جامعه مورد توجه تیم‌های اجتماع محور است که در قالب برنامه‌های بهزیستی فعالیت می‌کنند.

استاندار بوشهر هم از ابطال مجوز شناورهایی که اقدام به حمل مواد مخدر می‌کنند خبر داد و تاکید کرد: مجوزهای این شناورها بر اساس قانون و با حکم دستگاه قضایی باطل می‌شود تا صیادان و ملوانان زحمتکش از این بلایا مصون بمانند.

 عبدالکریم گراوند با قدردانی از عوامل درگیر در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر افزود: همه تیم‌های امنیتی و انتظامی استان با حمایت دستگاه قضا در حوزه مقابله با مواد مخدر اقدامات مهمی انجام داده‌اند و تبادل جزئیات بین استانی در مبارزه با قاچاقچیان موثر بوده است.

وی، تغییر فعالیت سوداگران مواد مخدر  از خشکی به دریا و سواحل را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با وجود استفاده قاچاقچیان مواد مخدر از دریا برای رسیدن به مقاصد خود، اما مجموعه اقدامات و هوشیاری دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی استان در مبارزه با مواد مخدر تاثیرگذار بوده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر شناسایی تمام منابع درآمدی قاچاقچیان مواد مخدر، استفاده از روش‌ها و اقدامات فرهنگی برای مقابله با مواد مخدر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان شیوه‌های تشویقی برای دستگاه‌های ادارای، نشریات و رسانه‌هایی که برای مقابله با آسیب‌های مواد مخدر اقدام می‌کنند در نظر بگیرد.

انتهای پیام/190/س

نظر شما