شناسهٔ خبر: 43586219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرآموزش و پرورش بروجرد:

شورای دانش‌آموزی یک تمرین دموکراسی محسوب می‌شود

زهره گودرزی

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: شورای دانش‌آموزی یک تمرین دموکراسی محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد مهرافزون در حاشیه انتخابات بیست و سومین شورای دانش‌آموزی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در شبکه شاد که امروز ششم آبان‌ماه در دبیرستان متوسطه دوم شاهد دخترانه برگزار شد در جمع خبرنگاران، این شورا تکریم عملی دانش آموزان و تحقق شعار دانش‌آموز محوری است.

وی ضمن تبریک به مناسبت سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) پیرامون شورای دانش‌آموزی، تصریح کرد: شوراهای دانش‌آموزی به استناد ماده ۱۸ و ۲۰ آیین‌نامه اجرایی مدارس، مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش و راهکار ۲-۱۳ سند تحول بنیادین برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد خاطرنشان کرد: دانش آموزان با ورود به این شورا به‌صورت میدانی، حس مسئولیت‌پذیری، قدرت تصمیم‌گیری و مشارکت‌جویی را تمرین می‌کنند که این مهارت‌ها از اصول بنیادین یک زندگی اجتماعی است.

مهرافزون اضافه کرد: این دوره از انتخابات به‌صورت الکترونیکی و در بستر شبکه شاد، امروز ششم آبان ماه ۱۳۹۹ هم‌زمان در سراسر کشور رأس ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد و کلیه دانش آموزان از پایه سوم ابتدایی به بالا می‌توانند در این شورا مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: در شهرستان در مجموع ۴۲۸۶۹ دانش‌آموز ابتدایی و متوسطه فردا به‌صورت مجازی در شورای دانش‌آموزی شرکت خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۳۲ دانش‌آموز پسر و دختر مدارس ابتدایی شهری و ۴۱۵۴ دانش‌آموز مدارس ابتدایی روستایی که جمعاً ۱۹ هزار و ۴۸۶ دانش آموزان در مدارس خود به رقابت می‌پردازند.

مهرافزون عنوان کرد:  ۲۰ هزار و ۵۶۹ دانش‌آموز در مدارس متوسطه دوره اول و دوم شهری و ۲۸۱۴ دانش‌آموز متوسطه روستایی که جمعاً ۲۳ هزار و ۳۸۳ دانش‌آموز متوسطه در مدارس خود باهم به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: شورای دانش‌آموزی یک تمرین دموکراسی محسوب می‌شود و شما دانش آموزان برای آینده آماده می‌شوید که بتوانید در عرصه‌های مختلف اجتماعی خوش بدرخشید و استعدادهای خود را به اثبات برسانید.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: خودباوری، مشارکت‌جویی، مسئولیت‌پذیری و تقویت اعتمادبه‌نفس از مواردی است که هدف اصلی تشکیل شوراهای دانش‌آموزی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما