شناسهٔ خبر: 43586189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دانشگاه علوم پزشکی قانون فرماندار زنجان را "وتو" کرد / این کار شدنی نیست

گروه استان‌ها - علی‌رغم دستور چند روز پیش فرماندار زنجان مبنی بر به کارگیری افراد متخلف برای خدمت به بیماران کرونایی، ولی دانشگاه علوم پزشکی به این قانون فرماندار واکنش نشان داد و گفت: این کار شدنی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حدود 9 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و روز به روز شرایط کشور و استان‌ها وخیم‌تر می‌شود، همچنین با گذشت از پیک نخست و دوم به روزهای پیک سوم رسیده‌ایم، در این راستا نگرانی مردم نسبت به بی‌توجهی و اختلاف نظر مسئولان بیشتر شده است.

پس از اینکه برخی از شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت شده‌اند و متاسفانه به محدودیت‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌اعتنا هستند، سرانجام فرماندار زنجان در 27 مهرماه با مصاحبه با رسانه‌های استان اعلام‌ کرد که کسانی که به موضوع موارد بهداشتی بی‌اعتنایی کنند طبق قانون با آن افراد برخورد می‌شود  و باید آن افراد به بیماران کرونایی خدمات غیرپرستاری و غیرپزشکی ارائه دهند. این اظهار نظر فرماندار به قدری عجیب بود که بازتاب خبری آن حتی در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای منعکس شد.

حتی فرماندار زنجان چند روز پیش در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص اینکه آیا کسانی در این خصوص مجازات شده‌اند، پاسخ داد که متولی معرفی این افراد دانشگاه‌ علوم پزشکی است و مجازات‌هایی در نظر گرفته‌ایم و حتی دادگستری زنجان برای آنان کیفرخواست صادر کرده است.

اما در آن سوی میدان مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زنجان به این اظهار نظر فرماندار زنجان واکنش نشان دادند و اعلام کردند که این قانون فرماندار زنجان شدنی نیست.

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ما موافق اجرای دستگیری متخلفان کرونایی نیستیم و از نظر ما این کار شدنی نیست. متخلفان حق ورود به حیطه کاری پزشکان و پرستاران را ندارند.

وی افزود: ما نظر بر این داریم که باید در جایگاه‌های دیگری از این افراد استفاده شود، دانشگاه علوم پزشکی اجازه افراد متخلف را به ورود در سیستم بهداشت و درمان نمی‌دهد چرا که حوزه بهداشت و درمان نیازمند آموزش‌های جدی است، همینطور بیمارستان و مراکز درمانی جایگاهی برای افراد متخلف نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیان کرد: ما در جلسات متعدد پیشنهادات دیگری بیان کردیم اما این قانون پیشنهاد فرماندار است، همچنین تا اکنون هیچ فرد متخلف را به دانشگاه معرفی نکردند و  اگر هم معرفی به دانشگاه انجام شود ما موافق این امر نیستیم زیرا مراکز درمانی جای این افراد متخلف نیست.

با این اوصاف، معلوم نیست که فرماندار زنجان و برخی مسئولان چرا بدون هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی این قوانین را وضع کرده‌اند و مشخص نیست پیشنهاد این طرح از کیست؟ نکته تاسف بار اینجاست که فرماندار زنجان این قانون را یک قانون بازدارنده دانسته است ولی طبق گفته دانشگاه علوم پزشکی زنجان حتی یک نفر متخلف فعلا به دانشگاه معرفی نشده است. امیدواریم در این شرایط سخت کرونایی مسئولان استانی با هماهنگی هم قوانینی وضع کنند تا دیگر شاهد این ناهماهنگی‌ها نباشیم‌. آنچیزی که در این روزها دل مردم را گرم می‌کند این است که مردم از نزدیک تلاش‌های مثمر ثمر مسئولان‌ خود را ببینند و نه اینکه هرکدام از آن‌ها یک قوانینی وضع کنند که اصلا دیگر دستگاه‌های دولتی آن‌ها را قبول نداشته باشند.

انتهای پیام/ش

نظر شما