شناسهٔ خبر: 43586109 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جولان کرونا در اروپا

معصومه انصاری

بسیاری از کشورهای اروپایی طی روزهای گذشته همزمان با افزایش موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا، محدودیت‌هایی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس وضع کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این محدودیت‌ها در حالی به اجرا درآمده که سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که روز شنبه برای سومین بار رکورد موارد جدید ابتلای روزانه به بیماری «کووید ۱۹» در سطح جهان شکسته شد. تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر در سرار جهان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها هشدار داده است که موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در میان سالمندان اروپایی بار دیگر رو به افزایش است. افراد بالای ۶۵ سال از جمله گروه‌هایی هستند که خطر ابتلای آنها به نوع حاد «کووید ۱۹» زیاد است.

در حالی که ایرلند روز پنجشنبه گذشته به اولین کشور اروپایی تبدیل شد که برای دومین بار قرنطینه سراسری را برای جلوگیری از شیوع بیماری «کووید ۱۹» به اجرا می گذارد، اما به نظر می رسد مقامات دیگر کشورهای اروپایی هنوز امیدوارند تا بتوانند با اتخاذ تدابیری همچون منع رفت و آمد شبانه از قرنطینه سراسری دوباره جلوگیری کنند.

اسپانیا و منع تردد شبانه در سراسر کشور

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا به دلیل شیوع گسترده ویروس جدید کرونا در سراسر این کشور از نظر بهداشتی وضعیت اضطراری اعلام کرده است. شرایط اضطراری قرار است بیش از شش هفته ادامه یابد. دولت اسپانیا همچنین منع مقررات رفت و آمد شبانه در سراسر این کشور به استثنای جزایر قناری را به اجرا گذاشته است. مقررات منع رفت و آمد شبانه در اسپانیا هر شب از ساعت ۲۳ تا شش صبح اجرا خواهد شد.

رکورد مبتلایان در فرانسه؛ دو گزینه پیش روی دولت چیست؟

رکورد تعداد مبتلایان جدید به بیماری «کووید ۱۹» در فرانسه روز یکشنبه بار دیگر شکسته شد. به گفته مقامات فرانسه بیش از ۵۲ هزار نفر از مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت شناسایی شدند. این در حالی است که مقررات منع رفت و آمد شبانه از حدود ۱۰ روز پیش در هشت کلانشهر فرانسه و همچنین منطقه «ایل دو فرانس» که شامل پاریس و حومه این شهر نیز می شود به اجرا درآمده است.

ممنوعیت تردد شبانه از روز شنبه به بسیاری دیگر از مناطق و شهرهای فرانسه گسترش یافت. با این وجود ژان فرانسوا دلفرسی، رئیس شورای علمی که به دولت فرانسه در زمینه مدیریت بحران شیوع کرونا مشاوره می دهد روز دوشنبه خواستار وضع محدودیت های بیشتر در این کشور شد. وی افزود که دو گزینه «گسترش مقررات منع رفت و آمد و سپس بررسی اجرای قرنطینه پس از دو هفته» و «اجرای قرنطینه سراسری از همین حالا» پیش روی دولت فرانسه قرار دارد.

مقررات منع تردد شبانه در برخی از مناطق فرانسه هم اکنون از ساعت ۲۱ تا شش صبح به اجرا در می آید.

بریتانیا و اجرای محدودیت‌ها در منچستر و لیورپول

مقامات بریتانیا برخی مناطق این کشور از جمله شهرهای منچستر و لیورپول را در وضعیت هشدار حداکثری از نظر شیوع ویروس کرونا طبقه بندی کرده‌اند. ساکنان این مناطق باید معاشرت‌های خود را به شدت محدود کنند. برای کافه‌ها و رستوران‌ها نیز محدودیت‌هایی اعمال شده است. همچنین مراسم ازدواج و ترحیم در این مناطق تنها با حضور به ترتیب ۱۵ و ۳۰ نفر می تواند برگزار شود.

ایتالیا؛ از منع تردد شبانه در سه منطقه تا تعطیلی برخی مراکز

دولت ایتالیا همزمان با افزایش موارد ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در این کشور تصمیم گرفت که محدودیت های جدیدی را وضع کند. در سه منطقه ایتالیا (لاتزیو، لمباردی و ناپل) مقررات منع رفت و آمد شبانه به اجرا در آمده است. با این حال بنا به تصمیم دولت جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا از روز دوشنبه استخرها، باشگاه های ورزشی، سالن های سینما و تئاتر در این کشور تعطیل می‌شوند. کافه‌ها و رستوران‌ها نیز از ساعت شش بعد از ظهر باید فعالیت خود را متوقف کنند. با این حال فروشگاه‌ها و مغازه‌ها می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. بسیاری از دانش آموزان ایتالیایی همچنین از روز دوشنبه باید آموزش از راه دور را تجربه کنند.

بلژیک و تشدید محدودیت‌ها در بروکسل

مقامات بلژیک هم ساعت منع تردد شبانه در بروکسل، پایتخت این کشور را گسترش داده‌اند. به این ترتیب ساکنان بروکسل اکنون از ساعت ۲۲ اجازه خروج از منازل خود را ندارند. بنا به دستور مقامات بلژیک مغازه‌ها و فروشگاه‌های بروکسل از ساعت ۲۰ تعطیل می‌شوند. فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در پایتخت نیز لغو شده است.

انتهای پیام

نظر شما