شناسهٔ خبر: 43585791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح برق امید برای مشترکان کم مصرف در استان فارس

شیراز - ایرنا- تفاهم نامه بهره گیری مشترکان کم مصرف از تعرفه برق رایگان در قالب طرح برق امید در استان فارس طی مراسمی روز سه شنبه بین شرکت توزیع برق استان فارس و بانک قرض الحسنه مهر این استان منعقد و مبادله گردید و این طرح کلید خورد.

صاحب‌خبر -

احمد رضا خسروی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس روز سه شنبه در این مراسم با بیان اینکه طرح برق امید ابزار تشویقی وزارت نیرو و دولت برای بهره وری بیشتر و ایجاد الگوی مصرف متوازن و متناسب است افزود: طرح برق امید ویژه مشترکان کم مصرف برق خانگی دراستان فارس  آغاز شد و بیش از ۲۱ درصد از مشترکان این استان به ویژه در مناطق روستایی را شامل می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس در ادامه افزود: همیشه دل نگرانی از افزایش بی رویه مصرف برق به عنوان موضوعی هشدار دهنده به ویژه در طول تابستان و در نقاط اوج مصرف تابستانی مطرح بوده است اکنون با این تدبیر و راهکار ارائه شده از سوی دولت میتوان امید داشت که طرح برق امید بتواند طیف بیشتری از مشترکان برق خانگی را به گروه مشترکان کم مصرف هدایت کند و شهروندان از این ابزار تشویقی برای بهینه سازی مصرف استقبال کنند.

  خسروی با اشاره به اینکه برای تولید هر کیلووات ساعت برق از مبداء تولید تا محل مصرف حدود یک هزار و ۵۰۰  دلار هزینه صرف می شود گفت: تلاش برای  بهینه سازی مصرف برق با طرح برق امید در واقع کمک به محیط زیست ، جلوگیری از آلودگی هوا ، صرفه جویی در هزینه تولید و انتقال انرژی و ایجاد ظرفیت های بیشتر و بهتر برای ارز آوری و تامین منابع است .

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس همچنین گفت: مشترکان برق به سه بخش کم مصرف ، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم بندی می شوند ، این طرح اکنون شامل مشترکان کم مصرف خانگی می شود که متناسب با شرایط آب و هوایی بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلووات ساعت در مناطق عادی و حداکثر چهار برابر این ظرفیت در مناطق گرمسیری مصرف می کنند ، دراین طرح هزینه برق مصرفی برای مصرف کنندگان در گروه کم مصرف رایگان محاسبه می شود.

وی ادامه داد : چنانچه مشترکان خوش مصرف نیز بتوانند با یک پله بهینه سازی مصرف خود را به مشترکان کم مصرف برسانند می توانند مشمول طرح برق رایگان امید شوند ، همچنین مشترکان پر مصرف بهتر است خود را به طیف مشترکان خوش مصرف یا کم مصرف برسانند تا از مزایای طررح برق امید و تخفیف های وزارت نیرو بهره مند شوند.

خسروی به انعقاد تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر ایران خبر داد و گفت: دراین طرح بانک متعهد می شود تا با پرداخت تسهیلات بهینه سازی وسایل پر مصرف برقی مانند یخچال و کولر و سایر لوازم برقی ، شهروندان را به سمت بهینه سازی وسایل برق و استفاده از تسهیلات قرض الحسنه تشویق نماید ، سطح تسهیلات دراین طرح حدود ۴۰۰ میلیون ریال است که به صورت قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس افزود: در این طرح کارشناسان با بررسی وسایل برقی و ارزیابی وضعیت فعلی این وسایل تشخیص می دهند که متقاضی از طرح یاد شده استفاده نماید ، همچنین  برای مشترکان پر مصرف نیز در این تفاهم نامه پیشنهاد شده است تا از تسهیلات قرض الحسنه بانک استفاده کنند و با نصب سامانه تولید انرژی خورشیدی بر پشت بام ها در تولید انرژی و بهینه سازی مصرف و کاهش آلودگی محیط زیست سهیم باشند.

غلامرضا مختاری مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر استان فارس مطالبات مردمی برای بهینه سازی مصرف برق را دنبال و پیگیری می کند اظهار داشت : طرح برق امید فرصتی برای بهینه سازی مصرف برق و برخورداری از تسهیلات اعطایی بانک برای به روز رسانی وسایل برقی با بهره وری پایین و جایگزینی با وسایل کم مصرف است.

انعقاد تفاهم نامه بهره گیری مشترکان کم مصرف از تعرفه برق رایگان در قالب طرح برق امید در استان فارس

مختاری هدف از اجرای این طرح  را  اصلاح الگوی مصرف برق مشترکان خانگی و آموزش مشترکان پرمصرف جهت قرار گرفتن در گروه‌های مشترکان خوش مصرف و درنهایت کم مصرف دانست و گفت:  بیشترین میزان مصرف برق خانوارها مربوط به کولر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و آبگرمکن است که اگر اینگونه وسایل را بطور منظم سرویس و همواره دربهترین حالت از آن‌ها نگهداری و استفاده کنند یا با وسایل نو با بهره مندی از تسهیلات اعطایی این بانک جایگزین کنند ، می‌توانند مصرف برق خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

در پایان این مراسم با حضور  احمد رضا خسروی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس و غلامرضا مختاری مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان فارس و مسوولان و معاونان ، تفاهم نامه بهره گیری مشترکان کم مصرف از تعرفه برق رایگان در قالب طرح برق امید به امضا رسید و مبادله گردید.

 

نظر شما