شناسهٔ خبر: 43585690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به صورت غیرحضوری؛

انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس با نیازهای ویژه کردستان آغاز شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: بیست وسومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس با نیازهای ویژه استان کردستان به صورت غیر حضوری و الکترونیکی آغازشد.

صاحب‌خبر -

خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان، با اعلام خبر برگزاری بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس با نیازهای ویژه استان همزمان با سراسر کشور گفت:  112 دانش‌آموز به عنوان اعضای اصلی وعلی‌البدل شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه این انتخابات در 39 مدرسه استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه درعرصه انتخاباتی، نشانگرتوانمندی، لیاقت و پشتکار این دانش‌آموزان است .

 

وی گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا ثبت‌نام دانش‌آموزان برای انتخابات، تبلیغات نامزدها وانتخابات شوراهای دانش‌آموزی با شعار «شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب»  دربستر فضای مجازی شاد برگزار می‌شود.

 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی در فضای مجازی تجربه جدید تربیتی و اجتماعی است.

 

رنجبر ایجاد زمینه مناسب برای آموزش و ارتقای سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی دانش‌آموزان برای حضور موثر آنان در عرصه‌های مختلف جامعه را از اهداف برگزاری این انتخابات برشمرد و افزود : گروه‌های مختلف دانش‌آموزی دختر و پسر با نیازه ویژه دوره‌های تحصیلی ابتدایی (سوم ابتدایی به بالا)، متوسطه دوره اول و دوم در این انتخابات شرکت می‌کنند.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد : ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در مدارس با نیازهای ویژه دارای جمعیت از 50 تا ۱۰۰ دانش‌آموز پنج نفر و از 100 دانش‌آموز به بالاتر هفت نفر به عنوان اعضای اصلی  و دو نفر بعنوان اعضای علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

 

وی از توسعه و بهبود نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری از طریق مشارکت دانش‌آموزان، کسب مهارت‌های زندگی، توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی اعم از آموزشی، پرورشی واجتماعی، فراهم کردن زمینه مساعد در راستای تبادل تجربیات، تفاهم و همدلی بین دانش‌آموزان و برقراری ارتباط صحیح و دوسویه بین آنان و مسئولان مدرسه به عنوان اهداف تشکیل شوراهای دانش‌آموزی نام برد.

 

رنجبر افزود: در حقیقت شورای دانش‌آموزی یک سرمایه نامشهود در مدرسه است که بسترهای لازم را برای ورود دانش‌آموزان به اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی فراهم و با هم افزایی مثبت در بین دانش آموزان کمک هایی بسیاری به مسئولان مدرسه می‌کند.

 

 

پایان پیام/713

نظر شما