شناسهٔ خبر: 43585466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جامعه‌ای می‌تواند حیات خود را حفظ کند که در مقابل دشمن توان مقابله داشته باشد

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکر ایران اسلامی در سطح بین الملل امروز طرفدار زیادی دارد گفت: پدافند غیر عامل موضوعی گزارشی نیست بلکه هر لحظه باید هوشیار و بیدار بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی اظهار داشت: حیات از هر نوعی که باشد چه حیات نباتی، حیوانی، انسانی، علمی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی چیزی تولیدی است اما در معرض انواع آفت‌ها قرار دارد آنطور که هر فردی هر جامعه‌ای در هر زاویه ای که بخواهد حیات خود را حفظ کند باید لیاقت شایستگی آن را داشته باشد در غیر این صورت محکوم به فنا است.

امام جمعه بیرجند گفت: جامعه‌ای می‌تواند حیات خود را حفظ کند که در مقابل حریف توان مقابله داشته باشد در غیر این صورت بر فنا است. یکی از صحنه‌های مبارزه به جهاد اکبر تعبیر می‌شود و مبارزات درونی است.

عبادی با بیان اینکه زمان ما با زمان‌های دیگر فرق دارد و شامل همه زوایای زندگی می‌شود از ویران کردن شهرها، انواع و اقسام نفوذهای سیاسی، انواع و اقسام تهاجم فرهنگی و انواع و اقسام موادمخدر مسموم کننده بگیرید تا جنگ‌های اقتصادی روانی تبلیغاتی همه جا را پر کرده و ابزار آن هم با ابزار الکترونیکی تأمین شده و محدودیتی ندارد.

وی عنوان کرد: بخواهیم یا نخواهیم بپسندیم یا نپسندیم در چنین زمانی هستیم حیات ما بستگی به شایستگی ما دارد که آیا شایستگی حیات داریم یا خیر. فرهنگ خود را می‌توانیم زنده نگه داریم عقیده، اقتصاد و سیاست خود را می‌توانیم زنده نگه داریم. میدان میدان آزمایش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: با آنکه از  200 سال قبل که پای استعمار در کشورهای اسلامی باز شد همواره سعی کردند ما را عقب نگه دارند و انواع شکستها را برما تحمیل کردند و کشور را تحویل نوکرهای بی اختیاری دادند که خودشان گفتند هیچ رمقی نیست.

عبادی اظهار داشت: برای تأمین سیم خاردار در زمان جنگ تحمیلی مشکل داشتیم اما لطف خدا بود که حمایت کرد و ما سرفراز بیرون آمدیم. امروز ایران صحنه بین المللی و شما ملت ایران جایگاه خوبی دارید. طرفداران و مقاومت‌های خوبی دارید به طوری که مردم جهان در خیابان‌های واشنگتن، پاریس و لندن حرف شما را می‌فهمند و آن همان عدالت طلبی است.

وی گفت: مردم در کشورهای غربی در مقابل دشمنان جبهه گرفتند اما هوشیاری و بیداری مهم است و پیداست پدافند غیرعامل موضوعی گزارشی نیست لحظه به لحظه و هر روز و هر ساعت باید بیدار هوشیار و بیدار بود.اینها جهاد فی سبیل الله است هرچند اگر کمرنگ باشد اما بزرگ است.

اجرای 821 برنامه در هفته پدافند

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: 5 تا 12 آبان ماه با عنوان شعار محوری مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت انگیز، ایران قوی نامگذاری شده است.

هاشمی بیان کرد: در این ایام ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل را در استان تشکیل دادیم و برنامه‌ها و وظایف تحت هفت کمیته تقسیم شد. کمیته عمرانی، فناوری، آموزشی، اطلاع رسانی، پشتیبانی، فرهنگی، اجتماعی و کمیته امنیتی و دفاعی برای انجام این مهم تشکیل شد.

وی افزود: از دستگاه‌های اجرایی 68 اداره استان گزارش‌هایی در ارتباط با برنامه‌ها و طرح‌هایی این هفته ارائه دادند و مجموعه این برنامه‌ها 821 مورد است که 24 مورد گلچین و شاخص آنها با عنوان تقویم اجرایی هفته در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/254/ ع

نظر شما