شناسهٔ خبر: 43585431 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نتایج رتبه‌ بندی 675 سایت خبری امروز اعلام می‌شود + جزئیات

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، نشست خبری محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با موضوع اعلام نتایج اولیه‌ی چهارمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری با حضور احسان‌الله حجتی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد و نمایندگان منتخب مدیران مسوول در کمیته رتبه بندی و تنی چند از نمایندگان رسانه ها و خبرنگاران امروز (شنبه) ششم آبان‌ ماه در سالن نشست‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برگزار شد.

خدادی در بخشی از این نشست گفت: در سال‌های اخیر میزان انتظار در هیات نظارت بر مطبوعات برای دریافت مجوز رسانه به کمترین زمان ممکن رسیده است و تمامی تقاضاها برای راه‌اندازی رسانه به سرعت بررسی می‌شوند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه فرصت‌های امروز رسانه‌ای در کشور باید در خدمت تولید محتوا قرار بگیرد، افزود: هنر رسانه ایجاد اضطراب و خبر بد و تولید معروفیت نیست. هنر او در صحت اطلاعاتی است که ارائه می‌کند. دقت در اطلاع‌رسانی در خدمت صحت و در نهایت سرعت انتقال اطلاعات است.

رتبه بندی سایت های خبری

خدادی گفت: هنر رسانه در نشر خبر نیست بلکه در تولید خبر سالم و صحیح است. هرجایی که رسانه ایرانی موفق بوده جایی است که توانسته اعتماد مردم را با محتوای خود جلب کند و این با صحت و منبع اطلاعاتش مرتبط است.

او درباره رتبه‌بندی سایت‌های خبری، عنوان کرد: فضای رسانه‌ای ایجاد شده درباره رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها را به فال نیک می‌گیریم. این رتبه‌بندی فرصتی برای بازخوانی و آسیب‌شناسی و افزایش مهارت در تولید محتواست و ما در معاونت بخشی از جامعه خبری هستیم نه متولی آن؛ متولی رسانه‌ها خبرنگاران هستند.

خدادی گفت: انتظار داریم پیشکسوتان رسانه‌ها امروز نیز مانند دهه شصت به تربیت مخاطبان بپردازند. با آنها در تولید محتوای خبری همراه شوند و باعث هم‌افزایی شوند.

ور در پایان گفت: نتایج اولیه رتبه بندی ۶۷۵ سایت خبری شرکت کننده در این دوره رتبه بندی، طی امروز اعلام می شود که توسط مدیران مسوول قابل اعتراض و اصلاح است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما