شناسهٔ خبر: 43585426 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

تعیین تکلیف تخفیف به مستاجرین شهرداری در شرایط کرونا

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاح ماده 11 مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» در دویست و چهل و پنجمین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالحمید امامی معاون اقتصادی شهرداری در خصوص این لایحه گفت: از آنجایی که اپیدمی کرونا سبب شده است که درامدهای مستاجرین شهرداری در ترمینال‎ها و... کاهش پیدا کند، در شهرداری درخواست شده است که به ایشان در پرداخت اجاره‎ها تخفیف داده شود.

او افزود: البته در لایحه دولت اشاره شده است که در روزهای تعطیل شده توسط دولت، اجاره گرفته نمی‎شود. این لایحه برای اینست که تکلیف این مستاجرین روشن و مشخص شود که به ایشان تخفیف داده شود یا نه.

بر اساس این اصلاحیه در صورت بررسی در کمیسیون ها و تصویب نهایی در صحن شورا به شهرداری تهران اجازه داده می‎شود، به منظور حمایت از مستاجرین و بهره برداران واحدها، اماکن و فضاهای تجاری، اداری، خدماتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی واگذار شده توسط واحدهای ستادی، مناطق، سازمان‎ها و شرکت‎های تابعه به اشخاص حقیقی و حقوقی(بخش خصوصی) که محل کار و فعالیت آنها به دلیل جلوگیری از انتشار شیوع ویروس کرونا تعطیل گردیده و به واسطه کاهش درامد دچار آسیب مالی شده اند اما تعطیل نگردیده اند نسبت به استمهال، تعدیل، بخشودگی اجاره بها یا افزایش و تمدید مدت قرارداد و یا نحوه ایفا تعهدات قراردادی و یا امر اقاله و یا سایر تصمیمات مقتضی که باید به تصویب شورا برسد اقدام کند. در نهایت یک فوریت این لایحه بدون مخالف با 13 رای به تصویب رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما