شناسهٔ خبر: 43585422 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تذکر نماینده نیشابور به هیئت رئیسه درباره دستورکار جلسات علنی

نماینده مردم نیشابور خطاب به هیئت رئیسه، گفت: برخی دستور کارهای جلسه علنی تطابقی با مطالبات مردم و حتی نطق های میان دستور نمایندگان مجلس ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 6 آبان) قوه مقننه در تذکر شفاهی خطاب به هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: برخی دستور کارهای جلسه علنی تطابقی با مطالبات مردم و حتی نطق های میان دستور نمایندگان مجلس ندارد، مردم در مواجهه با نمایندگان از وضعیت اقتصادی کشور انتقاد می‌کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به مشکلات مردم، افزود: سنگینی مشکلاتی مانند نهاده‌های دامی، کود، وضعیت حاد کرونایی، بورس، مشکلات زعفران کاران، مشکلات قانونی طرح عادی روستاییان، همچنین قطع آب کشاورزان در سال جهش تولید، شانه های مردم را خرد کرده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه برخی از طرح ها و لوایح در شرایط فعلی از اهمیت چندانی برخور دار نیستند، گفت: لایحه موافقتنامه ایران و سوئیس یا دولت‌های ساحلی خزر و یا حتی اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، اصلاح قانون انتخابات و... آیا اولویت ماست؟ ما درخواست و انتظارمان از مرکز پژوهش‌های مجلس این است که پیش‌نویس طرح‌ها و لوایح مورد نیاز کشور را در اختیار مجلس قرار دهد و یا قوانینی که برای مردم بویژه قشر مستضعف مشکلاتی به وجود آورده و نیاز به اصلاح دارد به ما معرفی کند.

ارکانی با اشاره به مصوبه امروز نمایندگان یادآور شد: امروز یک فوریت طرح رتبه‌بندی معلمان را در صحن مجلس تصویب کردیم در صورتیکه وزیر آموزش و پرورش طی نامه شماره 129168 مورخ 28 مهرماه سال جاری، لایحه رتبه‌بندی معلمان را به هیات دولت ارائه کرد و اینگونه موازی کاری‌ها وقت مجلس را می‌گیرد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عده داشت در پاسخ به تذکر نماینده نیشابور بیان داشت: اظهارات شما در دستور نبود، برخی مطالب از سوی شورای نگهبان نسبت به مجلس اعاده می‌شود که باید پاسخ دهیم، همچنین رئیس مجلس و کمیسیون ها جلسات بسیاری را در بحث بورس، مسکن، سیمان، فولاد، ارزش پول ملی و... تاکنون برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما