شناسهٔ خبر: 43585333 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی اکونومیست: بایدن پیروز قطعی انتخابات آمریکاست

مجله انگلیسی زبان اکونومیست، با استناد به مدل پیش بینی خود تا این لحظه پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا را قطعی دانسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه اکونومیست با استناد به مدل پیش بینی خود روز سه شنبه ۲۷ اکتبر، درست یک هفته مانده به انتخابات آمریکا، جو بایدن را پیروز قطعی این انتخابات دانسته است.

در پایگاه اینترنتی اکونومیست آمده است در حال حاضر و با توجه به مدل ما جو بایدن به احتمال خیلی قوی می‌تواند دونالد ترامپ را در کسب آرای الکترال شکست دهد.

در مدل پیش بینی اکونومیست، میزان آرای الکترال بایدن در دامنه ۴۲۱-۲۵۰ برآورد می‌شود و شانس ترامپ جمهوری خواه در بازه ۲۸۸-۱۱۷ قابل تعریف است. در نتیجه براساس این برآورد، شانس بایدن کسب ۳۵۵ رای الکترال در مقابل ۱۸۴ رای ترامپ خواهد بود.

براساس قوانین آمریکا، پیروز انتخابات ریاست جمهوری نیازمند ۲۷۰ رای الکترال برای رفتن به کاخ سفید است. مدل پیش بینی مجله اکونومیست براساس نظرسنجی‌های ایالتی و ملی و در ترکیب با شاخص‌های اقتصادی به طور مداوم در حال بروز رسانی است.

از سوی دیگر در یک هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کماکان وزنه افکارسنجی‌های عمومی به نفع نامزد دموکرات‌ها سنگینی می‌کند. یافته‌های این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد عملکرد بحث برانگیز ترامپ در ماه میلادی گذشته و نیز کارنامه افتضاح او در مدیریت کرونا موجب شده تا شانس بیشتر در انتخابات به نفع دموکرات‌ها باشد.

انتهای پیام/

نظر شما