شناسهٔ خبر: 43585301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهروندان هوره شهرستان سامان خواستار رفع مشکلات مخابراتی هستند

شهرکرد- ایرنا- تعدادی از شهروندان هوره مرکز بخش زاینده‌رود شهرستان سامان اعلام کردند که با مشکلات مخابراتی مختلف روبرو هستند و خواستار رفع این مشکل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، برخی اهالی هوره شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری مدعی هستند که با مشکل ضعف آتن‌دهی تلفن همراه، قطعی‌های مکرر تلفن‌های ثابت و ممکن نبودن اتصال به اینترنت پرسرعت (ADSL) مواجه و از نتیجه نگرفتن در پیگیری‌های مرتبط با این موضوع گلایه‌مند هستند.

تلفن‌های ثابت هوره از ۴ سال گذشته با قطعی مواجه است

رییس شورای اسلامی شهر هوره مرکز بخش زاینده‌رود شهرستان سامان گفت: تلفن‌های ثابت این شهر از چهار سال گذشته با مشکل قطعی مکرر مواجه است.

مرتضی درخشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هم‌اینک پست خالی برای افزایش ظرفیت تلفن ثابت در هوره وجود ندارد و پیگیری‌ها برای رفع این مشکل از طرق شرکت مخابرات به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: در سال ۱۳۷۷ برای برقراری تلفن ثابت در هوره از طریق کابل زمینی با ظرفیت ۲۰۰ شماره و قابلیت توسعه تا ۴۰۰ شماره اقدام شد.

درخشان تصریح کرد: این در حالی است که اکنون یک‌هزار و ۱۰۰ خط تلفن ثابت بر این شبکه فعال است.

وی یادآور شد: با افزایش جمعیت هوره به سه هزار نفر و ارتقای آن از روستا به شهر، هم‌اینک مردم این شهر با مشکل برقراری ارتباط به ‌خصوص از طرق تلفن ثابت در برخی از روزها مواجه شده‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر هوره اظهار داشت: شرکت مخابرات در خصوص توسعه شبکه تلفن ثابت این شهر اعلام کرده که این موضوع مقرون‌ به ‌صرفه نیست.

وی گفت: البته مردم شهر هوره علاوه بر قطعی تلفن‌های ثابت  با ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه، پایین بدون سرعت اینترنت، ممکن نبودن اشتراک اینترنت پرسرعت (ADSL) مواجه هستند.

درخشان تاکید کرد: موقعیت جغرافیایی و شرایط توپوگرافی شهر هوره باعث شده تا اجرای فیبرنوری برای این شهر توریستی با کُندی و تاخیر همراه شود.

وی افزود: رفع مشکلات مرتبط با شرکت مخابرات در بخش‌های مختلف تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت از خواسته‌های اصلی شهروندان بخش زاینده‌رود به‌شمار می‌رود.

هزینه ارتباط تلفنی درون‌شهری در هوره گران تمام می‌شود

یکی از اهالی شهر هوره نیز گفت: قطعی تلفن‌های ثابت باعث شده تا برای برقراری ارتباط‌های ضروری حتی درون‌شهری از تلفن همراه با هزینه‌های بیشتر و گران‌تر استفاده شود.

خانم درخشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: این در حالی است که تلفن همراه نیز در بسیاری نقاط شهر هوره آنتن‌دهی ضعیفی دارد.

پیگیری‌ها برای رفع مشکلات مخابراتی نتیجه نداشته است

یکی دیگر از اهالی هوره نیز گفت: پیگیری‌های مستمری برای رفع مشکل تلفن‌های ثابت و همراه تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است.

سینا درخشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: اهالی هوره برای برقراری یک ارتباط تلفنی ساده که از ضروری‌ترین نیازهای روزانه هر شهروند است با مشکل روبرو هستند.

درخشان تصریح کرد: این در حالی است که شرکت‌های خدمات‌رسان موظفند خدمات مورد نیاز شهروندان را با هر میزان هزینه تامین کنند و در اختیار مردم قرار دهند

رفع مشکلات مخابراتی بخش زاینده‌رود در دستور کار است

فرماندار شهرستان سامان نیز گفت: پیگیری جدی برای رفع مشکلات مخابراتی بخش زاینده‌رود در دستورکار این فرمانداری قرار دارد.

کمال اکبریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: البته تاکنون درخواستی از اهالی شهر هوره مرکز بخش زاینده‌رود مبنی بر مشکلات مخابراتی و به‌خصوص قطعی تلفن‌های ثابت به این فرمانداری نرسیده و اعلام نشده است.

وی افزود:به‌لحاظ شرایط خاص جغرافیایی، توپوگرافی منطقه و به‌هم خوردن حریم جاده‌ای، اجرای فیبرنوری با مشکل مواجه شده است.

اکبریان به رفع مشکلات اجتماعی برای استقرار دکل مخابراتی روستای دشتی از توابع بخش زاینده‌رود از سوی فرمانداری سامان اشاره و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این دکل در روزهای آینده مشکل اینترنت منطقه رفع خواهد شد.

وی یادآور شد: شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری موظف است تمامی مشکلات احتمالی مرتبط با ضعف آتن‌دهی تلفن همراه، قطعی‌های مکرر تلفن‌های ثابت و ممکن نبودن اتصال به اینترنت پرسرعت (ADSL) در شهرستان سامان و به‌خصوص شهر هوره مرکز بخش زاینده‌رود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع و نتیجه را به این فرمانداری اعلام کند.

دو طرح برای توسعه مخابراتی هوره اجرایی می‌شود

مدیرعامل مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: عملیات اجرایی ۲طرح توسعه مخابراتی ویژه هوره در سال‌جاری آغاز می‌شود.

حسن آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: اجرای طرح فیبر نوری از سامان به هوره و طرح فیبر نوری از بن به هوره در دستور کار شرکت مخابرات منطقه قرار دارد.

وی اظهار داشت: در همین راستا به محض صدور مجوزهای قانونی لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه در چهارمحال و بختیاری مانند اداره‌کل راه و شهرسازی استان و شهرداری هوره، عملیات اجرایی این دو طرح آغاز خواهد شد.

آقایی تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها مشکلات احتمالی اینترنتی هوره رفع و این شهر به شبکه فیبر نوری وصل می‌شود.

وی درخصوص گلایه مردم هوره از قطعی تلفن‌های ثابت در این شهر افزود: گاهی اوقات به‌علت سرقت کابل‌ها و خرابی در شبکه، برقراری ارتباط از طریق تلفن ثابت با مشکل مواجه شده که البته این مشکل به‌سرعت رفع می‌شود.

آقایی تاکید کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۲۰۰ خط تلفن ثابت در شهر هوره نصب شده است که یک‌هزار و ۳۷ شماره آن مشغول به‌کار است.

مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری یادآور شد: همچنین از مجموع ۳۶۰ پورت اینترنت پرسرعت (ADSL) نصب شده در هوره، ۳۳۰ پورت فعال است.

وی تصریح کرد: تلفن همراه در شهر هوره از ۲ سایت مستقر در این شهر برخوردار است که فناوری‌های ۲G، ۳G و ۴G را پوشش می‌دهد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

آقایی اظهار داشت: با اتصال هوره به فیبر نوری ضمن افزایش ظرفیت اینترنت پرسرعت (ADSL)، شبکه تلفن همراه این شهر به فناوری ۵G مجهز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مردم چهارمحال و بختیاری و شهرستان سامان می‌توانند هرگونه مشکل مخابراتی خود را از طریق شماره تلفن‌های ۳۳۳۳۶۶۶۶ و با روابط عمومی شرکت مخابرات استان در میان بگذارند و رسیدگی به مشکلات مخابراتی را از طریق سامانه تلفنی ۲۰۲۱ و یا تماس با اداره بازرسی به شماره  ۳۳۳۳۶۲۰۰ ثبت کنند.

شماره تلفن‌های ثابت نصب شده در چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۶۰ هزار شماره و ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۳۰ درصد است که نسبت به استان‌های هم‌ردیف در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد.

هم‌اینک ۱۶۸ مرکز ارائه دهنده خدمات دیتا (اینترنت پرسرعت) و ۶۸ هزار کد اِی. دی. اِس. اِل .(ADSL) به مشترکین چهارمحال و بختیاری خدمات‌رسانی می‌کند.

طول جاده‌های زیرپوشش همراه اول در چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر است که در مسیرهای ارتباطی استان در قالب ۴۹۳ سایت خدمات همراه اول ارایه می‌شود.

تاکنون بیش از چهار هزار و ۶۵۰ کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری اجرا شده که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بین شهری، ۴۵۰ کیلومتر درون شهری و یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی است.

تعداد روستاهای دارای خط تلفن ثابت ۶۷۰ روستا است که از این تعداد ۶۶۵ روستا دارای تلفن خانگی هستند و در ۵ روستای دیگر نیز یک مرکز ارتباطی فعال است.

در چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار خط همراه اول واگذار شده و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۱۸ درصد بوده که یکی از بالاترین ضریب‌های نفوذ کشور است.

مرکز شهرستان سامان در ۱۶ کیلومتری و هوره در ۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است و سه هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما