شناسهٔ خبر: 43585130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظرسنجی‌های جدید از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

اقتصاد و کرونا، نقطه ضعف‌های بایدن و ترامپ به روایت نظرسنجی‌ها

تهران-ایرنا- آمریکا در حالی به روز انتخابات نزدیک‌تر می شود که جو بایدن نامزد دموکرات ها در بیشتر ایالت های کلیدی آمریکا جلوتر است و رای دهندگان آمریکایی درمجموع در موضوع مدیریت کرونا، بایدن و در مدیریت اقتصادی، ترامپ را ترجیح می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نتایج نظرسنجی روزدوشنبه خبرگزاری رویترز و موسسه افکارسنجی ایپسوس  نشان داد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر اساس نظرسنجی جدید در تگزاس که بیشترین آرال الکترال کالج را دارد از بایدن جلو افتاده است.

نظرسنجی روزنامه نیویورک تایمز و کالج سِینا  که روز دوشنبه منتشر شده نشان می دهد که ۴۷ درصد رای دهندگان احتمالی ترامپ را ترجیح می دهند و ۴۳ درصد از بایدن حمایت می کنند. بیش از ۱۰ درصد از نامزد دیگری حمایت می کنند یا هنوز تصمیم خود را نگرفته اند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت ضعف بایدن نزد هسپانیک تبارها در تگزاس باعث شده او از ترامپ در این ایالت عقب بیفتد.

این گزارش افزود ارزیابی آرای رای دهندگان هسپانیک تبار در هر ایالتی دشوار است و این قاعده درباره تگزاس هم صدق می کند. نظرسنجی جدید موسسه کوئینپیاک در این ایالت نشان می دهد که بایدن در بین این گروه با اختلاف ۸ واحدی (۴۳-۵۱( از ترامپ جلوتر است و دالاس مورنینگ نیوز و نظرسنجی یوتی تیلور در تگزاس این اختلاف بیشتر و ۶۷ در مقابل ۲۰ است.

نظرسنجی رویترز- ایپسوس از بین رای دهندگان احتمالی در شش ایالت کلیدی ویسکانسین، پنسیلوانیا، میشگان، کارولینای شمالی، فلوریدا و اریزونا که نقش مهمی در انتخاب ترامپ برای بار دوم یا پیروزی بایدن و شکست دادن او دارند بر اساس پاسخ هایی که شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین داده اند به شرح زیر است.

این پاسخ ها شامل افرادی است که پیش از روز انتخابات رای داده اند.

به دلیل همه گیری ناشی از کرونا رای دهی زودهنگام در آمریکا به سطح بی سابقه ای رسیده است.

در نظرسنجی رویترز و آیپسوس که در بازه زمانی ۲۹ مهر تا ۵ آبان انجام شده است ۵۳ درصد از رای دهندگان از بایدن و ۴۴ درصد از ترامپ حمایت کردند. هفته پیش در این ایالت ۵۱ درصد به بایدن و ۴۳ درصد به ترامپ رای داده بودند.

۵۲ درصد از رای دهندگان در ویسکانسین گفتند بایدن بهتر می کند همه گیری کرونا را مدیریت کنند و فقط ۳۸ درصد همین نظر را درباره ترامپ داشتند.

۴۷ درصد از رای دهندگان در ویسکانسین عملکرد اقتصادی ترامپ را قبول دارند و ۴۵ درصد معتقدند بایدن عملکرد اقتصادی بهتری خواهد داشت.

در ایالت پنسیلوانیا نظرسنجی رویترز و آیپسوس در بازه زمانی مشابهی نشان داد: ۵۰ درصد به ترامپ و ۴۵ درصد به بایدن رای می دهند. در نظرسنجی هفته پیش این اختلاف ۴۹ به ۴۵ درصد به نفع ترامپ بود.

در پنسیلوانیا ۵۰ درصد عملکرد بایدن در مدیریت کرونا و ۴۲ درصد نحوه مدیریت این بحران از سوی ترامپ را قبول دارند.

رای دهندگان پنسیلوانیا ۵۰ درصد به عملکرد اقتصادی ترامپ و ۴۳ درصد به عملکرد اقتصادی بایدن رای می دهند.

نظرسنجی از رای دهندگان فلوریدا در تاریخ ۲۹-۲۳ مهر نشان داد ۵۰ درصد به بایدن و ۴۶ درصد به ترامپ رای می دهند. درباره عملکرد اقتصادی دو نامزد ۵۱ درصد به ترامپ و ۴۵ درصد به بایدن رای دادند. اما درباره مدیریت همه گیری کرونا ۵۰ درصد از رای دهندگان عملکرد بایدن و ۴۲ درصد عملکرد ترامپ را قبول دارند.

در آریزونا نظرسنجی که در همین بازه زمانی انجام شد نشان داد ۴۹ درصد به ترامپ و ۴۶ درصد به بایدن رای می دهند. ۴۹ درصد عملکرد بایدن در مدیریت کرونا و ۴۳ درصد عملکرد ترامپ را قبول داشتند. در مدیریت اقتصادی ۴۸ درصد به ترامپ و ۴۵ درصد به بایدن رای می دهند.

در میشیگان نظرسنجی بازه زمانی ۲۹-۲۳ مهرحکایت از آن دارد که ۵۱ درصد از رای دهندگان به بایدن و ۴۴ درصد به ترامپ رای می دهند. هفته گذشته این اختلاف ۵۱ به ۴۳ درصد به نفع بایدن بود.

در مدیریت بحران کرونا بایدن آرای ۵۲ درصد از رای دهنگان میشیگانی و ترامپ تنها ۴۰ درصد آرای آنها را احراز کرد.

اما باز هم مدیریت اقتصادی ترامپ  مورد تایید ۴۸ درصد رای دهندگان بود و فقط ۴۵ درصد مدیریت اقتصادی بایدن را تایید کردند.

در ایالت کارولینای شمالی، اختلاف پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ ۴۹ به ۴۶ درصد است. در این ایالت ۴۹ درصد رای دهندگان گفتند بایدن بهتر از عهده مدیریت بحران کرونا بر خواهد آید اما فقط ۴۵ درصد همین نظر را درباره ترامپ داشتند. ۵۱ درصد از رای دهندگان معتقدند که ترامپ عملکرد اقتصادی بهتری دارد و این نظر فقط نزد ۴۳ درصد رای دهندگان در این ایالت درباره بایدن وجود داشت.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه ۱۳ آبان برای تعیین رئیس جمهوری و معاون او برگزار می شود.

نظر شما